Trzy pytania do... Jeffa Gościniaka, prezesa Maersk Polska

MIB
19-05-2011, 00:00

1. Tydzień temu do Gdańskiego portu wpłynął jeden z największych kontenerowców Maersk. Dlaczego zdecydowano się na skierowanie do Polski tak wielkiej jednostki?

Taka była potrzeba. Daleki Wschód — Europa to jeden z najistotniejszych kierunków rozwoju handlu w naszym regionie, który wymaga bezpośrednich połączeń. Włączenie do tej trasy Gdańska spotkało się również z dużym zainteresowaniem importerów i eksporterów na rynku polskim. W efekcie możemy od teraz zaoferować jeszcze większą pojemność statków, co daje nowe możliwości klientom firmy z Polski i z innych krajów nadbałtyckich.

2. Dlaczego właśnie Gdańsk? Nowoczesna infrastruktura terminalu DCT w Gdańsku była zasadniczym powodem, dla którego przenieśliśmy tam operacje portowe w 2008 r. To port całoroczny, co zapewnia mu przewagę nad innymi portami bałtyckimi. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego dynamicznego rozwoju naszych przewozów realizowanych przez DCT w Gdańsku, który obsługuje także nasze ładunki przeznaczone na rynek rosyjski i fiński. Poza tym głębokowodny terminal DCT jako jedyny polski port umożliwił zawinięcie naszych największych statków. Statek Maersk Elba o pojemności 13,1 tys. TEU wypłynął do Gdańska 11 maja. Za kilka dni zawiną tu również Eleonora Maersk i Emma Maersk o pojemności 15,5 tys. TEU.

3. Maersk Line buduje 18. tysięczniki. Czy będą one również wpływać do Gdańska?

Statki klasy Triple-E o pojemności 18 tys. TEU pojawią się w naszej flocie w 2013 r. Pierwszych dziesięć będzie obsługiwało trasę Daleki Wschód — Europa, więc nie wykluczamy, że pojawią się również w Gdańsku. Niesie to jednak ze sobą konieczność dostosowania infrastruktury polskiego portu do tego rozmiaru kontenerowców.

Zmiana: Gdańsk stał się nowoczesnym hubem, bramą bezpośrednio prowadzącą do Europy Środkowo-Wschodniej, zdolną do konkurowania z największymi portami na naszym kontynencie — mówi Jeff Gościniak, prezes Maersk Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Trzy pytania do... Jeffa Gościniaka, prezesa Maersk Polska