Twórca Angry Birds obniża wydatki marketingowe by poprawić rentowność

opublikowano: 17-05-2018, 10:34
aktualizacja: 17-05-2018, 10:35

Firma Rovio Entertainment, twórca kultowej gry Angry Birds może cieszyć się z poprawy rentowności w pierwszym kwartale po tym, jak przeznaczył mniej środków na marketing i odnotował spadek kosztów w zakresie licencjonowania marek.

Skorygowane zyski przed odsetkami, podatkami, amortyzacją wzrosły o 43 proc. do 14,6 mln EUR (17,3 mln USD). Marża zysku wzrosła do 22,2 proc. sprzedaży, z 15,4 proc. w I kwartale 2017 r. 

Angry Birds (Rovio Entertainment)
Zobacz więcej

Angry Birds (Rovio Entertainment) fot. Bloomberg

W reakcji na tę informację kurs akcji fińskiej spółki na giełdzie w Helsinkach wzrósł o 5,5 proc.

Firma ostrzegła, że w perspektywie krótkoterminowej rentowność prawdopodobnie spadnie, ponieważ wydatkowanie na pozyskanie większej liczby użytkowników gier zajmie więcej czasu, aby wygenerować zyski. 

Spłata inwestycji w pozyskiwanie użytkowników może zająć nawet 12 miesięcy, wobec wcześniejszych szacunków zakładających okres 10 miesięcy – stwierdziło Rovio.

Nawet z możliwym krótkoterminowym pogorszeniem rentowności, Rovio nadal prognozuje roczne przychody w wysokości 260 do 300 mln EUR, a szacowany skorygowany zysk przed odsetkami i podatkami wynieść ma od 9 do 11 proc. sprzedaży netto. Firma nadal spodziewa się, że w tym roku wyda około 30 proc. przychodów wygenerowanych przez dział gier na pozyskanie użytkowników.

Akcjonariusze, którzy kupili akcje Rovio po 11,50 EUR w IPO mniej niż rok temu, musieli pogodzić się z niemal 60 proc. spadkiem kursu akcji, który zmniejszył wartość rynkową spółki do około 400 mln EUR.

Władze spółki desperacko chcą udowodnić, że Rovio nie jest cudem jednego produktu i może powtórzyć sukces Angry Birds. Pięć gier Rovio w pierwszym kwartale to Angry Birds 2, Angry Birds Friends, Angry Birds Match, Angry Birds Blast i Angry Birds Evolution. Firma ma obecnie 10 gier w różnych fazach rozwoju.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Twórca Angry Birds obniża wydatki marketingowe by poprawić rentowność