UKE: Dzięki obniżeniu stawek MTR konsumenci zyskają 5,6 mld zł w ciągu 3 lat

ISB
opublikowano: 02-12-2008, 17:29

Dzięki obniżeniu stawek MTR (Mobile Termination Rates) konsumenci zyskają ok. 5,6 mld zł w okresie 2009-2011, wynika z analizy opublikowanej w środę na stronach internetowych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).

"Analiza korzyści dla klientów detalicznych (konsumentów) wskazuje, że przy realistycznych założeniach dotyczących spadku cen na rynku oraz elastyczności usług mobilnych i usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych (MTR - Mobile Termination Rates), łączna wartość projektu, zdefiniowana jako nadwyżka konsumentów pomniejszona o spadek nadwyżki producentów wyniesie w przybliżeniu 1,25 mld zł rocznie (około 3,74 mld zł w okresie 3 lat)" - czytamy we wprowadzeniu do raportu wykonanego przez spółkę Audytel.

Raport ocenia, że w okresie 2009-2011 koszt niższych stawek MTR dla operatorów wyniesie 1,537 mld zł. Ujemny będzie też bilans kosztów dla finansów publicznych, który wyniesie 349 mln zł. Za to abonenci mają zyskać w sumie 5,626 mld zł, co oznacza, że tak zwany "bilans dobrobytu społecznego" wyniesie 3,739 mld zł.

Autorzy raportu zaznaczają, że jego największym ‘płatnikiem' netto byłaby grupa Telekomunikacji Polskiej (TP SA), która jest głównym beneficjantem wysokich stawek MTR.

"Bilans rozważanego przedsięwzięcia z punktu widzenia Grupy TP jest zawsze ujemny, na poziomie około 1,1 mld zł w okresie 3 lat" - czytamy w raporcie.

W październiku UKE zobowiązał Polkomtela, Centertela i PTC do obniżenia stawek MTR od 1 stycznia 2009 r. do 21,62 gr., a od 1 lipca 2009 r. do 16,77 gr. Obecnie stawki, obniżone w maju, wynoszą 33,87 gr. UKE informowało też, że rozważa od 2010 r. wprowadzenie stawek zerowych. W analizowanym przez Audytel modelu założono, że w połowie 2010 r. stawki zostaną obniżone do 0,1509 zł, a w 2011 r. do 0,1358 zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane