Podjęte przez Unilever działania restrukturyzacyjne mają pobudzić wzrost spółki i poprawić jej wyniki. Sama redukcja etatów, która ma objąć 7,5 tys., miejsc pracy, głównie stanowisk biurowych ma przynieść oszczędności szacowane na 800 mln EUR w ciągu najbliższych trzech lat.
Pod kierownictwem nowego dyrektora generalnego Heina Schumachera, brytyjski gigant segmentu spożywczego i dóbr konsumpcyjnych chce skupić się na czterech obszarach: uroda, higiena osobista, pielęgnacja domu i odżywianie. Wydzielenie obszaru produkcji lodów ma odciążyć firmę, w której portfolio znajdują się m.in. lody marki Ben & Jerry’s, z która Unilever ma problemy o charakterze prawno-politycznym. M.in. zarząd Ben & Jerry’s chciał zakazać sprzedaży produktów tej marki na Zachodnim Brzegu Jordanu oraz skrytykował prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena za „podsycanie wojny”.
Przychody Unilever wzrosły w ostatnim kwartale 2023 r. o 4,7 proc. nieznacznie przebijając oczekiwania analityków, w związku ze wzrostem wolumenu sprzedanych produktów po raz pierwszy od 2021 r.