Victoria Dom celuje w średnią półkę

Deweloper przekonuje, że jest w szczytowej formie. Najlepiej czuje się w segmencie popularnym.

Warszawski deweloper obecny na rynku od 1998 r. ostatnie dwa lata działalności może uznać za szczególnie udane. Kiedy niektóre firmy na rynku odczuwają już lekkie spowolnienie, Victoria Dom przekonuje, że uzyskuje rekordowe poziomy sprzedaży.

BEZ OBAW:
BEZ OBAW:
Waldemar Wasiluk, wiceprezes Victoria Domu, przekonuje, że spadek sprzedaży mieszkań o 10-15 proc. nie będzie zaskoczeniem dla branży. — To spadek z wysokiego poziomu. Jeżeli w Warszawie uda nam się wspólnie sprzedać 20 tys. lokali, to będziemy zadowoleni — dodaje wiceprezes

— Przez ostatnie pięć lat pracowaliśmy, aby znaleźć się w czołówce sprzedażowej Warszawy. Udało nam się to w ubiegłym roku. Weszliśmy do pierwszej trójki warszawskich deweloperów i zamierzamy tam zostać na dłużej. 2019 r. zapowiada się równie obiecująco: rynek mieszkaniowy jest przyzwoity, to pozwala nam wierzyć, że w kolejnych latach będziemy mieć satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe na poziomie 1,5 tys. — 1,6 tys. sprzedanych mieszkań. Czyli o 40 proc. więcej rdr. — mówi Waldemar Wasiluk, wiceprezes zarządu Victoria Dom.

2018 r. przyniósł deweloperowi zysk netto na poziomie 45 mln zł. Waldemar Wasiluk zapewnia, że kolejne lata będą jeszcze lepsze. Pomóc mają w tym grunty.

— Mamy bardzo dobry i jakościowy bank ziemi na 6 tys. mieszkań, zakupiony po rozsądnych cenach. Budowaliśmy go przez pięć lat i powinien posłużyć nam na następne tyle — zapewnia wiceprezes Victoria Dom.

Ursus, Białołęka, Praga, Wawer i styk Ochoty z Włochami — to głównie w tych lokalizacjach znajdują się działki dewelopera. Ze względu na rosnące ceny gruntów i mieszkań w stolicy okolice te cieszą się coraz większym zainteresowaniem kupujących.

— Jesteśmy deweloperem, który w Warszawie raczej obniża ceny za m kw. niż je podnosi.

Budujemy w lokalizacjach, które nie są w centrum, a na obrzeżach miast. To właśnie powoduje, że mamy dużo nabywców, bo obrzeża oznaczają niższe ceny — wyjaśnia Waldemar Wasiluk.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Deweloper zamierza nadal koncentrować się na segmencie popularnym.

— W banku ziemi nie chodzi do końca o to, kto ile lokali ostatecznie zbuduje, ale o jego jakość, lokalizację i marżę. Kilkaset złotych różnicy na metrze kwadratowym PUM [powierzchnia użytkowa mieszkania — red.] może zaważyć, czy i jak sprzeda się inwestycja. Szczególnie w segmencie popularnym, gdzie cena jest fundamentalna dla kupujących — mówi Waldemar Wasiluk.

Niedalekie plany spółki zakładają wejście na rynki regionalne. Na celowniku jest Kraków, Wrocław lub Trójmiasto.

— W najbliższych latach chcemy zwiększyć swoją obecność w Warszawie, ale myślimy poważnie o wejściu na inne rynki w Polsce. Chcemy jednak zachować ostrożność. Ekspansja wymaga kapitału i gruntów — twierdzi Waldemar Wasiluk.

OKIEM EKSPERTA

Strzał w dziesiątkę

JAROSŁAW MIKOŁAJ SKOCZEŃ, niezależny ekspert rynku nieruchomości

Warszawski deweloper Victoria Dom radzi sobie coraz lepiej na stołecznym rynku. Jego inwestycje trafiają w gust mieszkańców, szczególnie tych, którzy niedawno przeprowadzili się do Warszawy lub zakładają rodziny. Credo firmy, które brzmi „budujemy na obrzeżach”, sprawdza się i pozwala spółce osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe i prężnie się rozwijać. W najbliższych latach to właśnie mieszkania z segmentu popularnego będą sprzedawać się najlepiej. Dzięki temu deweloper ma szanse pozostać w warszawskiej czołówce i zrealizować swoje plany sprzedażowe. Uważam, że przewidywany spadek sprzedaży mieszkań w pierwszej kolejności dotknie droższe lokale zlokalizowane bliżej centrum, w dalszej zaś perspektywie dotrze na krańce miast.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane