Vocaly i SmartDust wygrały konkurs dla start-upów

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2021-03-18 17:47

Przed technologicznymi start-upami nowy etap – współpraca z TDJ Pitango Ventures wywalczona w konkursie TDJ Pitango Seed Competition.

Zwycięzca drugiej edycji konkursu TDJ Pitango Seed Competition, organizowanego przez polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures pod patronatem „Pulsu Biznesu”, miał być jeden. Spółki SmartDust i Vocaly na tyle mocno się wyróżniły na tle blisko 200 aplikujących, że jury, w skład którego weszli m.in. przedstawiciele TDJ, Google’a, Microsoftu, funduszy Pitango, OTB Ventures, ValueTech, a także „PB”, podczas obrad zdecydowało jednak o przyznaniu dwóch równorzędnych nagród. Start-upy otrzymały tym samym po 1 mln zł dofinansowania oraz pakiety mentoringowe. SmartDust został dodatkowo uhonorowany nagrodą publiczności.

Na podium

Spółka SmartDust pracuje nad rozwojem technologii łączącej urządzenia mobilne w wirtualne laboratoria testowe. Z przytaczanych przez firmę danych wynika, że na rynku jest ponad 12 tys. różnych modeli urządzeń mobilnych. Większość z nich - składowana m.in. w firmach technologicznych czy prywatnych laboratoriach testowych - pozostaje niewykorzystana. SmartDust daje dostęp do tych urządzeń programistom i testerom gier, aplikacji, stron mobilnych itp.

- Dzięki oprogramowaniu i wykorzystaniu istniejącej infrastruktury jesteśmy w stanie zaoferować dostęp do 80 proc. modeli urządzeń mobilnych na świecie, obniżając jednocześnie koszt dostępu do nich o 90 proc. – zapewnia Rafał Trzeciak, współzałożyciel i prezes SmartDust.

Zdaniem Wojciecha Fedorowicza, partnera zarządzającego TDJ Pitango Ventures, zespół SmartDust dostrzegł bardzo ciekawy i rosnący obszar rynku i opracował technologię niezbędną dla każdego dewelopera aplikacji.

- Poziom zaawansowania rozwiązania jest niezwykle wysoki i SmartDust już udowodnił, że sobie z nim poradził. Projekt ma bardzo duży potencjał na globalną ekspansję – zauważa inwestor.

Vocaly natomiast jeszcze w tym roku planuje wprowadzić na rynek aplikację mobilną bazującą na sztucznej inteligencji do samodzielnego treningu głosu - nauki śpiewu, ale także w treningów w obszarze logopedii, foniatrii czy psychologii głosu.

- Aplikacja pozwoli użytkownikowi ćwiczyć w kontrolowany, czyli zdrowy i efektywny sposób – tłumaczy Karolina Borner, założycielka i prezes Vocaly.

- Na uwagę zasługuje kompletność zespołu tego start-upu. Na pokładzie są eksperci ze wszystkich najistotniejszych obszarów potrzebnych na tym etapie rozwoju firmy – dodaje Wojciech Fedorowicz.

Dojrzewający rynek

Podczas finałowej gali zaprezentowało się w sumie pięć start-upów. Do tego etapu zaproszono także przedstawicieli firm: Redata (platforma do monitorowania jakości danych), Smart Forest (platforma do inwestowania w plantacje drzew leśnych) oraz Mentorist (aplikacja mobilna streszczająca książki biznesowe i poradniki do samorozwoju oraz aktywizująca użytkowników w procesie wcielania pozyskanej z nich wiedzy w życie).

- Tegoroczna edycja konkursu dała naprawdę szeroki przegląd ciekawych młodych projektów z rynku. Widać, że z roku na rok jakość start-upów w Polsce rośnie – podkreśla Wojciech Fedorowicz.