Borykający się w dalszym ciągu ze skutkami skandalu z fałszowaniem danych o emisji spalin, który wybuchł w 2015 r. koncern chce dodatkowo obniżyć koszty o 3 mld EUR. Ma to na celu pozyskanie środków na realizację ambitnej transformacji w kierunku pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

Kluczowym wyzwaniem będzie podniesienie marż dla marki VW skierowanej na masowy rynek, która ma największy udział w przychodach niemieckiej firmy, a która pozostaje daleko z rentownością za takimi rywalami jak japońska Toyota. W dużej mierze przez wysokie koszty pracownicze w niemieckich zakładach.
Pojęte działania mają pomóc marce osiągnąć do 2022 r. marżę zysku na poziomie 6 proc., trzy lata wcześniej niż pierwotnie planowano.
Marka VW zamierza przeznaczyć ponad 11 mld EUR na inwestycje w pojazdy elektryczne, cyfryzacje, automatykę prowadzenia i serwisy mobilne do 2023 r.
Firma rozmawia także o potencjalnym aliansie z amerykańskim konkurentem, koncernem Ford.