Volkswagen Poznań poinformował o planie znacznego, bo aż dwukrotnego zwiększenia zatrudnienia w dziale rozwoju. Firma planuje zatrudnić 140 inżynierów i konstruktorów. Na pracę mogą liczyć m.in. eksperci ds. software i rozwoju systemów elektronicznych w pojazdach. Zwiększenie zespołu ds. rozwoju ma związek z transformacją firmy w kierunku elektromobilności i „motoryzacji przyszłości”.
Prace skoncentrowane na dalszym rozwoju
Dział rozwoju w strukturach Volkswagen Poznań funkcjonuje do 2014 r., obecnie pracuje w nim ok. 130 osób. To głównie inżynierowie zajmujący się „tworzeniem elementów karoserii, innowacyjnych systemów mechatronicznych i elektronicznych oraz oprogramowania funkcyjnego i sieciowego dla modeli takich jak Caddy, Crafter czy całkowicie elektryczny ID. Buzz”. W pionie rozwojowym realizowane są również wirtualne analizy i badania poziomu hałasu w pojazdach, a także „kompleksowe testy samochodów lub ich systemów elektronicznych będących jeszcze w fazie konstrukcyjnej”.
- Transformacja w branży motoryzacyjnej wymaga zupełnie nowych kompetencji – stwierdziła Jolanta Musielak, członkini zarządu ds. personalnych i organizacji w Volkswagen Poznań, cytowana w komunikacie spółki.
- Branża motoryzacyjna przechodzi obecnie największą rewolucję w swojej historii. Transformacja w kierunku elektromobilności i związane z nią inwestycje w ochronę klimatu wymagają od nas wielu zmian, począwszy od władz koncernu po pracownika zatrudnionego bezpośrednio przy produkcji. I one już trwają – dodał Piotr Olbryś, szef Organizacji Międzyzakładowej NSZZ Solidarność w Volkswagen Poznań.
Na dołączenie do zespołu rozwoju w pierwszej kolejności mogą liczyć osoby już zatrudnione w spółce Volkswagen Poznań.
Znaczące zmiany w strukturze zatrudnienia
Firma zapowiedziała jednak zmiany także w pionie produkcyjnym. W ostatnich tygodniach „Głos Wielkopolski” podał, że Volkswagen Poznań porozumiał się ze związkami zawodowymi – z powodu zakończenia produkcji modelu T6 firma zdecydowała o nieprzedłużaniu zatrudnienia dla osób na umowach czasowych oraz przyjętych za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej. „Zwolnieniami” objęto m.in. pracowników spawalni, blacharni, budowy karoserii.
Spółka Volkswagen Poznań w komunikacie z 2 kwietnia zapowiedziała, że "w drugiej połowie tego roku planowany jest rozruch produkcji hybrydowego modelu Caddy PHEV. Na rynku pojawi się także zapowiadana już wcześniej nowa wersja modelu VW Crafter, która będzie produkowana w zakładzie we Wrześni. […] W zakładach Volkswagen Poznań rozpoczną się również przygotowania do produkcji Golfa. Produkcja nadwyżki wolumenu z Wolfsburga ma nastąpić od 2027 r.”.