Przychody firmy wzrosły o 4,1 proc. do 278,2 mln zł, a EBITDA o 2,1 proc. do 36,1 mln zł.
Konsens prognoz analityków według PAP zakładał 278,5 mln zł przychodów, 37,4 mln zł EBITDA i 3,3 mln zł zysku netto.
"Wyniki finansowe Grupy w I kwartale 2024 r. były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. Ujemne dynamiki sprzedaży segmentu odzieżowego w styczniu i lutym wynikały z ograniczonej akceptacji wprowadzonych zmian w kolekcjach oraz niesprzyjającego otoczenia rynkowego. W marcu Grupa odnotowała poprawę wyników sprzedaży w segmencie odzieżowym w ujęciu rok do roku" - podano w raporcie.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 53,7 proc. i była o 2,3 pkt proc. wyższa niż przed rokiem.
W I kwartale powierzchnia sprzedaży detalicznej wyniosła łącznie 52,4 tys. mkw, z czego 39 tys. (-0,3 tys. r/r) dotyczyło segmentu odzieżowego, a 13,4 tys. (+0,8 tys. r/r) - segmentu jubilerskiego.
Przychody segmentu odzieżowego wyniosły 122,2 mln zł i były o 2,2 proc. niższe r/r. Strata operacyjna wyniosła 21,6 mln zł wobec 19 mln zł straty przed rokiem.
"Jest to efekt spadku r/r sprzedaży pozostałej i hurtowej, która w 2023 roku związana była głównie działalnością spółki zależnej w Ostrowcu Świętokrzyskim, której upadłość ogłoszona została w czerwcu 2023 r." - głosi raport.
W segmencie jubilerskim sprzedaż wyniosła 156 mln zł (+9,9 proc. r/r), a zysk operacyjny 24,3 mln zł (+2,3 proc. r/r).