VRG miało 2,2 mln zł zysku netto w I kwartale

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-05-21 06:51

W I kwartale 2024 r. zysk netto VRG, właściciela sklepów odzieżowych i jubilerskich, wyniósł 2,2 mln zł, o 31 proc. mniej r/r.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jakie były wyniki VRG w I kwartale,
  • czy wzrosła marża brutto,
  • jak radziły sobie oba segmenty działalności.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody firmy wzrosły o 4,1 proc. do 278,2 mln zł, a EBITDA o 2,1 proc. do 36,1 mln zł.

Konsens prognoz analityków według PAP zakładał 278,5 mln zł przychodów, 37,4 mln zł EBITDA i 3,3 mln zł zysku netto.

"Wyniki finansowe Grupy w I kwartale 2024 r. były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. Ujemne dynamiki sprzedaży segmentu odzieżowego w styczniu i lutym wynikały z ograniczonej akceptacji wprowadzonych zmian w kolekcjach oraz niesprzyjającego otoczenia rynkowego. W marcu Grupa odnotowała poprawę wyników sprzedaży w segmencie odzieżowym w ujęciu rok do roku" - podano w raporcie.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła 53,7 proc. i była o 2,3 pkt proc. wyższa niż przed rokiem.

W I kwartale powierzchnia sprzedaży detalicznej wyniosła łącznie 52,4 tys. mkw, z czego 39 tys. (-0,3 tys. r/r) dotyczyło segmentu odzieżowego, a 13,4 tys. (+0,8 tys. r/r) - segmentu jubilerskiego.

Przychody segmentu odzieżowego wyniosły 122,2 mln zł i były o 2,2 proc. niższe r/r. Strata operacyjna wyniosła 21,6 mln zł wobec 19 mln zł straty przed rokiem.

"Jest to efekt spadku r/r sprzedaży pozostałej i hurtowej, która w 2023 roku związana była głównie działalnością spółki zależnej w Ostrowcu Świętokrzyskim, której upadłość ogłoszona została w czerwcu 2023 r." - głosi raport.

W segmencie jubilerskim sprzedaż wyniosła 156 mln zł (+9,9 proc. r/r), a zysk operacyjny 24,3 mln zł (+2,3 proc. r/r).