W 2001 r. Heineken zanotował o 15 proc. wyższy zysk

Reuters, Mira Wszelaka
28-02-2002, 00:00

Holenderski potentat w produkcji piwa —Heineken — miał w 2001 r. o 15 proc. większy zysk niż rok wcześniej. Firma zapowiedziała plany dalszych akwizycji w Ameryce Łacińskiej, Azji i w Rosji. Mimo dobrych ubiegłorocznych wyników akcje koncernu tracą na wartości. Inwestorzy są rozczarowani tym, że wzrost przychodów ze sprzedaży Heineken zawdzięcza głównie wzrostowi cen, a nie rosnącej sprzedaży piwa.

Zysk netto spółki za ubiegły rok wyniósł 715 mln EUR (2,6 mld zł), sprzedaż osiągnęła natomiast poziom 9,2 mld EUR (33,3 mld zł) i była o 13 proc. większa niż rok wcześniej.

W ubiegłym roku konsumenci wypili 81 mln hektolitrów piwa wyprodukowanego przez Heinekena. Najwięcej kupiły USA (o 7 proc. więcej niż w 2000 r.), szczególnie dobrze sprzedawało się też w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Tajlandii i Kanadzie.

— Mimo trudnych do przewidzenia czynników zewnętrznych, jak kursy walut, polityka rządowa, stabilność gospodarcza świata i pogoda, Heineken przewiduje na ten rok kolejny wzrost zysku —twierdzą przedstawiciele spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters, Mira Wszelaka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / W 2001 r. Heineken zanotował o 15 proc. wyższy zysk