W ciągu czterech lat telewizory 3D zawojują świat

WST, Reuters
06-05-2011, 13:09

Światowy rynek telewizji 3D wzrośnie w tym roku ponad 5-krotnie i osiągnie poziom 11 proc. sprzedaży płaskich telewizorów w  efekcie znacznego spadku cen i dodaniu nowych, przyszłościowych funkcji w  odbiornikach, szacuje firma badawcza IHS iSuppli.

Prognozowana ilość dostaw sprzętu 3D TV może wzrosnąć do 23,4 mln sztuk w tym roku wobec 4,2 mln w roku 2010. W roku 2015 ma to być już 159 mln urządzeń. Do tego czasu telewizory 3D stanowić będą ponad połowę dostarczanych na rynek. Rynkowi przewodzić będą południowokoreańskie koncerny Samsung i LG oraz japońskie Sony.

Podobne oceny wcześniej przedstawiła firma DisplayResearch. Według jej wyliczeń, udział 3D TV przekroczy poziom 50 proc. zaś bariera 100 mln sprzedanych sztuk pokonana zostanie w roku 2014.

WST, Reuters

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Reuters

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / W ciągu czterech lat telewizory 3D zawojują świat