Czytasz dzięki

Ważna automatyzacja i nowe kompetencje kadry

opublikowano: 01-10-2020, 22:00

Wsparty przez sztuczną inteligencję pracownik będzie bardziej zaangażowany oraz dwukrotnie bardziej wydajny i innowacyjny.

Rok 2035 wydaje się tak odległy, że wszelkie rozważania na jego temat pozostawiamy futurologom. To błąd — twierdzą analitycy ze spółki technologicznej Citrix i firmy konsultingowej Oxford Analytica. Ostatnio połączyli swoje siły, by odgadnąć, jak będzie wyglądało środowisko pracy za 15 lat. Uważają, że ich prognozy są ważne także dzisiaj, bo o przyszłości, nawet dalekiej, decydują nasze obecne decyzje i wybory. Choćby dotyczące sztucznej inteligencji, bo to ona będzie nadawała ton transformacji cyfrowej, oznaczającej z jednej strony informatyzację, a z drugiej — zmianę kultury organizacyjnej i modeli biznesowych. Główny wniosek z badania „Praca 2035” brzmi: roboty nie zastąpią ludzi, ale uczynią nas mądrzejszymi i efektywniejszymi. Ponad trzy czwarte ankietowanych (77 proc.) uważa, że sztuczna inteligencja znacznie przyspieszy procesy decyzyjne i zwiększy wydajność pracowników. Nie spodziewajmy się jednak w biznesie sielanki.

— W ciągu kolejnych 15 lat firmy będą musiały stawić czoła większej liczbie wyzwań i zakłóceń w pracy niż kiedykolwiek wcześniej. Ale w tym chaosie kryje się szansa. Doświadczone firmy wykorzystują kryzysy, by móc rozwijać swoją działalność — mówi Tim Minahan, wiceprezes wykonawczy ds. strategii biznesowej Citrix.

Robotyzacja i automatyzacja przyniesie firmom rozwój, a społeczeństwu dobrobyt — ale pod jednym warunkiem: wdrożeniom cyfrowym muszą towarzyszyć inwestycje w kompetencje technologiczne pracowników.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane