Eksperci wskazują, że uroczystość może zwiększyć napływ turystów do Wielkiej Brytanii. Liczą także na większe wydatki Brytyjczyków z tej okazji.

W kwietniu 2011 roku, kiedy ślub brał William, starszy brat Harry'ego, do Wielkiej Brytanii przyjechało o 350 tys. więcej turystów, wyliczył urząd statystyczny. Firma Brand Finance oczekuje, że podobnie będzie w maju, kiedy odbędzie się ślub Harry'ego. Jej szef, David Haigh, powiedział Reutersowi, że ok. 200 mln GBP wpływów wygeneruje on w segmentach turystyki, podróży i hoteli, około 150 mln GBP będzie pochodzić z wydatków ludzi na świętowanie tej okazji, a 50 mln GBP z wydatków na okolicznościowe koszulki, czapki i inne tego typu pamiątkowe przedmioty. Ślub da także Wielkiej Brytanii darmową reklamę na całym świecie wartości ok. 100 mln GBP.