
Według danych Office for National Statistics, sprzedaż detaliczna w lutym spadła o 0,3 proc. miesiąc do miesiąca. Ekonomiści ankietowani przez Bloomberga spodziewali się wzrostu o 0,7 proc. W ujęciu rocznym wskaźnik wzrósł o 7 proc. (oczekiwano 8 proc.).
Wydatki w sklepach spadły, ponieważ coraz więcej Brytyjczyków spędzało czas w pubach i restauracjach. Z powodu powrotu do biur wzrosła sprzedaż odzieży. Udział kanału e-commerce w handlu detalicznym spadł do najniższego poziomu od marca 2020 roku.
W kolejnych miesiącach można spodziewać się dalszego spadku konsumpcji. To efekt rosnących kosztów utrzymania. W lutym inflacja wzrosła do 6,2 proc. w ujęciu rocznym i była najwyższa od 30 lat.
Według badania GfK, zaufanie konsumentów spadło w marcu do najniższego poziomu od listopada 2020 roku, zaś perspektywy dotyczące finansów osobistych okazały się najmniej optymistyczne od czasu kryzysu finansowego w 2008 roku.