"Dajemy sobie dwa lata na zrealizowanie przejęcia, równocześnie pracujemy nad wariantem polegającym na budowie nowej fabryki" - powiedział ISB Masłowski. W wariancie, w którym firma dokona przejęcia, możliwa jest jedna duża transakcja, albo kilka mniejszych.
"W grę wchodzi zakup krajowego rywala, albo firmy zagranicznej" - powiedział Masłowski. Dodał, że Wielton zidentyfikował kilkanaście celów ewentualnej akwizycji. Wśród zagranicznych celów przejęć w grę wchodzą spółki z krajów, które Wielton uważa za strategicznie ważne, a więc Rosji, Ukrainy, albo Rumunii.
Jeśli Wielton nie sfinalizuje przejęcia, zbuduje nową fabrykę. Według Masłowskiego, tu również w grę wchodzi lokalizacja w Polsce, albo na wschodzie Europy.
W czerwcu "Dziennik Łódzki" oceniał, że Wielton będzie chciał pozyskać z rynku kilkadziesiąt milionów złotych. Część przeznaczy na budowę sieci sprzedaży, a część na dalszą modernizację swojej fabryki w Wieluniu.
"Zakładamy, że nasz debiut giełdowy odbędzie się na przełomie III i IV kwartału" - powiedział Masłowski. Prospekt emisyjny został już złożony w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).
W 2006 roku przychody Wieltonu wyniosły 278 mln zł. Masłowski poinformował, że w I połowie tego roku przychody ze sprzedaży wyniosły 181,69 mln zł, co oznacza 40-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Masłowski ocenia, że Wielton jest największym polskim producentem przyczep i naczep, a w Europie, należy do pierwszej dziesiątki. Spółka chce zbliżyć się do pierwszej trójki. W tej chwili firma sprzedaje swoje produkty do ok. 20 krajów w tym m.in. do Rosji i Ukrainy (przez spółki zależne), Białorusi oraz krajów bałtyckich (przez przedstawicieli handlowych) oraz Włoch, Niemiec, Rumunii, Czech, Słowacji, Węgier, Holandii i Bułgarii (przez dealerów).
Wielton chce wprowadzić do swojego zakładu w
Wieluniu nowe technologie lakiernicze oraz spawalnicze. Chce też zwiększyć
ofertę o nowe produkty, oraz ponownie wprowadzić produkty, z których
zrezygnowała wcześniej. Należą do nich systemy wymienne, przyczepy z obrotnicą
oraz innymi modyfikacjami, a także nowe typy wywrotek. (ISB)