Wietnamski miliarder chce sprzedawać auta Amerykanom

opublikowano: 10-12-2019, 11:22

Pham Nhat Vuong, najbogatszy człowiek w Wietnamie i  Azji Południowo-Wschodniej, zamierza poprzez kontrolowany startup motoryzacyjny VinFast zamierza eksportować pojazdy elektryczne na lukratywny rynek amerykański w 2021 r. By spełnić swoje ambitne marzenie, wyda 2 mld USD środków z własnej fortuny.

Jego gotówka stanowiłaby połowę inwestycji kapitałowej VinFast, który zaczął dostarczać samochody wietnamskim konsumentom z silnikami na licencji BMW na początku tego roku i zamierza rozszerzyć działalność na pojazdy elektryczne.

Pham Nhat Vuong
fot. Bloomberg

Naszym ostatecznym celem jest stworzenie międzynarodowej marki - powiedział 51-letni miliarder, stojący na czele założonej przez siebie firmy motoryzacyjnej  Vingroup JSC.

Będzie to bardzo trudne do zrealizowania wyzwanie. Szczególnie, że VinFast ma zaledwie sześć miesięcy i już na krajowym rynku mierzyć się musi z potężną konkurencją m.in. ze strony takich gigantów jak Toyota, Ford  czy Hyundai.  Eksperci podkreślają, że na tym etapie rozwoju, nawet Toyocie nie udało się wejść na amerykański rynek.

VinFast podąża za długą listą chińskich producentów samochodów, którzy mieli ambicje sprzedawać pojazdy w USA od ponad dekady. Chociaż plany jeszcze się nie sfinalizowały, Guangzhou Automobile Group, Zotye Automobile i inne podmioty motoryzacyjne utworzyli lokalne jednostki sprzedaży oraz operacje badawczo-rozwojowe, co ma na celu podkreślić powagę planów. Niektóre chińskie marki wystawiały się również na amerykańskich targach motoryzacyjnych w ostatnich latach.

Wietnamski miliarder, którego wartość netto szacowana jest na 9,1 mld USD (dane Bloomberg Billionaires Index) podkreśla, że Vingroup prawdopodobnie nie będzie rentowna przez co najmniej pięć lat.

W ubiegłym roku Vingroup sprzedał niektóre akcje, a Vuong planuje sprzedać nawet 10 proc. swoich udziałów, aby zebrać fundusze na ambitny projekt. Jest właścicielem 49 proc. VinFast, podczas gdy spółka matka Vingroup, posiada pozostałe 51 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane