Wild: lotniczy środek ciężkości w Europie przenosi się na wschód

  • PAP
opublikowano: 12-04-2019, 12:01

Lotniczy środek ciężkości w Europie przenosi się na wschód - napisał w piątek na twitterze pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Dodał, że Polska, tak jak Rumunia, to przyszli liderzy tego rynku.

Mikołaj Wild
Zobacz więcej

Mikołaj Wild fot. Marek Wiśniewski

"Lotniczy środek ciężkości w Europie przenosi się na wschód. Polska tak jak Rumunia to przyszli liderzy tego rynku" - napisał Wild, który uczestniczy w konferencji Aviation Day Romania, odbywającej się Bukareszcie.

"Szansą dla szybko rosnącego rynku lotniczego w Polsce jest to, że wykorzystując najnowsze rozwiązania możemy skrócić dystans, który nas wciąż dzieli od rynków Europy Zachodniej" - dodał wiceminister.

Uczestniczący także w bukareszteńskiej konferencji prezes PLL LOT Rafał Milczarski podkreślił, że LOT jest najdynamiczniej rozwijającą się linią lotniczą.

"LOT jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą w tej części świata. Potrzebujemy warunków do dalszej ekspansji. #CPK uwolni tak potrzebną przepustowość lotniskową" - napisał na twitterze.

Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną. Port ma być węzłem przesiadkowym zlokalizowanym między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK zakłada intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju. Koszty związane z realizacją pierwszego etapu inwestycji szacowane są na poziomie do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł – kolejowej i 7 mld zł – drogowej.

W ramach tego projektu 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów, zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. Docelowo lotnisko będzie mogło być rozbudowane do przepustowości ok. 100 mln ludzi. Do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu