Po sprzedaży akcji Internet Union Paweł Dobosz skupił się na lokowaniu pieniędzy w start-upy. Razem z grupą przedsiębiorców zainicjował nieformalny fundusz działający pod marką Formative, który planuje zainwestować w około 100 spółek.
Jedną z najnowszych inwestycji jest agencja marketingowa Wills Innovation prowadzona przez Wiktora Pastuchę. Formative objął 10 proc. w udziałów spółce, która pozyskała od wehikułu 2 mln zł i rozpoczęła prace nad narzędziem Oria AI. Będzie to platforma internetowa wykorzystująca sztuczną inteligencję do analizy działalności twórców internetowych oraz ich publiczności.
— System umożliwi wielowymiarową ocenę treści publikowanych w mediach społecznościowych zarówno pod kątem ich jakości, jak też dopasowania do profilu oraz strategii komunikacyjnej marki — mówi Wiktor Pastucha.
Oria AI przeanalizuje treści publikowane przez twórców internetowych
Oprogramowanie będzie przeznaczone dla agencji reklamowych, które dopasują odpowiednią współpracę z influencerami, oraz dla rodziców chcących przeanalizować twórców obserwowanych przez dzieci. Kolejną grupą użytkowników będą influencerzy, którzy uzyskają dostęp do informacji z platformy o swoim kanale i otrzymają zapytania za jej pośrednictwem.
Platforma ma analizować treści dopasowane dla marek, wyłapywać kontrowersyjne, analizować tematy poruszane przez twórców, styl komunikacji oraz monitorować współprace reklamowe.
Wiktor Pastucha informuje, że przychody będą pochodzić głównie od klientów B2B. Oria AI ma działać w modelu abonamentowym. Rozważany jest też system prowizyjny od współpracy z influencerami. W najbliższych miesiącach Wills Innovation przeprowadzi wewnętrzne testy narzędzia, a prace nad nim powinny zakończyć się we wrześniu 2026 r.
Pieniądze od Formative nie są jedynymi pozyskanymi na realizację Oria AI. Wcześniej Wills Innovation otrzymał 3 mln zł z programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-27.
