Włoska Agencja Ochrony Danych poprosiła Facebooka o wyjaśnienie działań, w jakie zaangażował się gigant mediów społecznościowych przed niedzielnymi wyborami krajowymi – podaje agencja Reutersa.

Gigant technologiczny Meta, właściciel platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, rozpoczął kampanię informacyjną skierowaną do potencjalnych włoskich wyborców przed wyborami parlamentarnymi, które odbędą się 25 września.
Inicjatywa, która, jak twierdzi Meta, ma na celu przeciwdziałanie zakłóceniom i usuwanie treści, które zniechęcają do głosowania, obejmuje współpracę z niezależnymi organizacjami weryfikującymi fakty oraz wykorzystanie Wirtualnego Centrum Operacyjnego do identyfikowania potencjalnych zagrożeń w czasie rzeczywistym.
Rzecznik firmy Meta powiedział, że „włoskie narzędzia wyborcze firmy zostały zaprojektowane z myślą o poszanowaniu prywatności użytkowników i przestrzeganiu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO)”.