Wojna z Irakiem zmniejszy popyt na nowe auta

opublikowano: 2003-02-06 15:38

Wojna z Irakiem spowoduje spadek sprzedaży samochodów na amerykańskim rynku o 40-70 tys. miesięcznie, uważają analitycy Wachovia Securities. Oznacza to, że rocznie mogłaby obnizyć się o 500-800 tys.

Jon Rogers, analityk Wachovia Securities powiedział, że wojna z Irakiem trwająca ponad dwa miesiące spowoduje znaczny wzrost zapasów u producentów aut. To z kolei odbije się niekorzystnie na sytuacji dostawców części. Jego zdaniem, negatywnemu efektowi wojny dla branży można przeciwdziałać stymulując popyt, stosując system zachęt. Taka strategia przyniosła pozytywny efekt po 11 września 2001 roku.

W 1991 roku w ciągu czterech miesięcy poprzedzających wybuch konfliktu zbrojnego w Zatoce Perskiej sprzedaż aut spadła w USA o 15 proc.

MD, Dow Jones