Wynajem auta ułatwia prowadzenie biznesu

Dominika Masajło
opublikowano: 28-11-2016, 22:00

Rynek wynajmu długoterminowego (CFM) w Polsce stale rośnie. Coraz bliżej jest nam do zachodnich trendów.

Z badania „Wolność w biznesie”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Raiffeisen Leasing, wynika, że właściciele mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw coraz częściej decydują się na wynajmowanie samochodów w stałym abonamencie, zastępując nim inne formy finansowania aut.

Według 58 proc. przedsiębiorców wynajmowanie pojazdów daje poczucie większej wolności w prowadzeniu firmy. — Wynajem długoterminowy jest dla MSP szczególnie atrakcyjny, ponieważ gwarantuje sporą oszczędność czasu. Ponadto minimalizuje obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych i umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów — wyjaśnia Szymon Raczkowski, regionalny dyrektor sprzedaży CFM w Raiffeisen Leasing.

Analiza przeprowadzona przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazuje, że rynek wynajmu długoterminowego (CFM) w Polsce rozkwita. W trzecim kwartale tego roku w wynajmie długoterminowym znalazł się co piąty (19,8 proc.) nowy samochód osobowy zakupiony przez polskie firmy. Dane dowodzą, że na wynajmowanie samochodu w stałym abonamencie decydująsię nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też klienci z sektora małych i średnich firm.

Eksperci twierdzą, że na wysokie tempo wzrostu rynku CFM w Polsce wpływa zmiana mentalności polskich biznesmenów. Coraz częściej bliższe są im zachodnie trendy, według których auta służą do tego, aby z nich korzystać, a nie je tylko posiadać. — W niektórych krajach Europy Zachodniej samochody w wynajmie stanowią prawie 80 proc. wszystkich kupowanych aut. Dotyczy to zwłaszcza rynku niemieckiego, gdzie jest on oferowany znacznie dłużej niż w Polsce — dodaje Szymon Raczkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu