Chińskie Ministerstwo Kultury i Turystyki odnotowało 314 milionów krajowych podróży w okresie świątecznym, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku. Liczba transakcji dokonanych za pośrednictwem popularnej aplikacji płatniczej Weixin Pay zwiększyła się z kolei o ponad 10 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zauważalny był również wzrost wydatków w lokalach gastronomicznych.
Jednak według szacunków agencji Reuters, opartych na oficjalnych danych, wydatki na osobę podczas pięciodniowego święta wzrosły zaledwie o 1,5 proc., osiągając 574,1 juana. To nadal mniej niż w 2019 roku, gdy średnie wydatki na mieszkańca wynosiły 603,4 juana.
Z kolei kina odnotowały znaczący spadek przychodów – sprzedaż biletów w okresie świątecznym wyniosła 747 milionów juanów, czyli około połowę wartości z analogicznego okresu w 2023 roku.
Święto 1 maja, będące jednym z najdłuższych okresów wolnych od pracy w Chinach, jest bacznie obserwowane jako wskaźnik poziomu zaufania konsumenckiego.
Konsumpcja w drugiej największej gospodarce świata wciąż odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego i przedłużającego się kryzysu na rynku nieruchomości. Dodatkowo, napięcia wynikające z wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami pogłębiają te problemy.