Xiaomi otwiera w Polsce największy sklep regionu

ŁO
opublikowano: 15-12-2020, 17:11

Chiński producent smartfonów i elektroniki użytkowej przygotowuje się do otwarcia największego sklepu w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowy Mi Store zlokalizowany został w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Otwarcie zaplanowano na najbliższy piątek.

- Mi Store, który otwieramy w Westfield Arkadia, to pierwszy poza Chinami tego typu koncept, który został zaprojektowany w nowym stylu. Jestem dumny z tego, że właśnie tutaj, w Warszawie, możemy go zaoferować – mówi Andrew Wong, dyrektor generalny firmy na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich.

SERGIO PEREZ / Reuters / Forum

Dotychczasowy, dosyć skromny, sklep Xiaomi w Arkadii ma zostać wkrótce zamknięty. Po otwarciu nowego salonu Chińczycy będą mieli w naszym kraju już 20 autoryzowanych punktów sprzedaży. Oprócz największych miast znajdują się one również w nieco mniejszych, np. w Częstochowie, Czeladzi, Bielsko-Białej czy Toruń.

Xiaomi zapowiada, że klienci nowego Mi Store będą mogli skorzystać ze strefy prezentującej inteligentne produkty dla mieszkań, która ma odwzorowywać warunki domowe. Powierzchnia salonu sprzedaży w Arkadii wynosi ponad 300 m kw. Xiaomi najbardziej znane jest z produkowania smartfonów, ale od kilku lat systematycznie poszerza ofertę i ma w niej już np. telewizory, odkurzacze, oczyszczacze powietrza, czajniki, a nawet wagi, szczoteczki do zębów, golarki i suszarki do włosów. Stworzenie przestrzeni do pokazania domowego sprzętu wydaje się więc logicznym krokiem.

- Trzy lata temu zadebiutowaliśmy oficjalnie w Europie. Przez ten czas bardzo wiele się zmieniło. Jesteśmy obecnie trzecią marką smartfonów na świecie i w Europie. Widzimy również duże zainteresowanie naszymi produktami ekosystemowymi, dlatego zależało nam na tym, aby stworzyć miejsce dla naszych klientów, w którym w praktyce mogą sprawdzić, jak działają nasze inteligentne urządzenia - podkreśla Andrew Wong.

Jeśli chodzi o smartfony, to spółka rzeczywiście miała też ostatnio powody do radości. Na początku grudnia informowaliśmy, że chińska firma wyprzedziła Apple'a na liście największych producentów na świecie. W III kw. Xiaomi sprzedało ponad 44,4 mln smartfonów, co oznacza skok o prawie 35 proc. i 12,1-procentowy udział w rynku. W tym samym czasie Apple znalazł klientów na 40,6 mln iPhone'ów, czyli minimalnie, bo o 0,6 proc., mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Na czele zestawienia jest Samsung, który wyprzedza Huaweia.

To przekłada się na wyniki finansowe. Przychody Xiaomi wzrosły w III kw. o 34,5 proc. — do 72,2 mld juanów (11 mld USD). Analitycy szacowali, że będzie to 70 mld. Skorygowany dochód netto wzrósł do 4,1 mld. Firmę założył dekadę temu Lei Jun, który często nazywany był "chińskim Steve’em Jobsem".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane