Zestresowani, zirytowani…

opublikowano: 12-09-2018, 22:00

Praca nie satysfakcjonuje co czwartego zatrudnionego. Mimo tego, że firmy coraz bardziej dbają o stworzenie im przyjaznych warunków.

Na zadowolenie z pracy wpływa przede wszystkim dobra atmosfera oraz pozytywne relacje, szczególnie z przełożonym — wynika z tegorocznego badania Hays Poland „Stres i satysfakcja 2018”. Ankietowani wskazywali przede wszystkim na te czynniki. Niemałe znaczenie przykładają też do poziomu wynagrodzenia, możliwości rozwoju i szans godzenia życia zawodowego z prywatnym. Najmniej punktów w ocenie czynników istotnych dla pracowników respondenci przyznali dodatkowym dniom urlopowym.

Badanie pokazało zarazem, że co czwarty ankietowany nie czerpie satysfakcji z realizacji obowiązków zawodowych, a ponad połowa przyznaje, że często — nawet codziennie — doświadcza stresu, złości i irytacji.

Na pytanie, czy na samopoczucie respondentów wpływają negatywnie nadgodziny i stres, „tak” zaznaczyło 74 proc. badanych, „nie” — 19 proc., a pozostali nie potrafili udzielić odpowiedzi.

— Niewielka dawka dobrze zarządzanego stresu może być sprzymierzeńcem każdego pracownika, wprowadza organizm w stan gotowości, co umożliwia pracę na wyższych obrotach — podkreśla w raporcie z badania Agnieszka Czarnecka, menedżer zespołu doradztwa HR w Hays Poland. Zwraca jednak uwagę, że codzienne działanie w stresie działa destrukcyjnie i przez to pracownik może zacząć szukać innego miejsca zatrudnienia.

Ważne jest więc dążenie do tworzenia przyjaznych miejsc pracy w firmach, aby specjaliści mogli cieszyć się komfortem, liczyć na wsparcie przełożonych i móc podejmować ambitne wyzwania. Przedstawiciele Hays Poland zauważają, że firmy coraz częściej dbają o kulturę organizacyjną promującą odpowiednie postawy. Oferują też elastyczny czas pracy i świadczenia, które pomagają w zachowaniu work-life balance.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Pracodawcy coraz lepiej rozumieją, że obecność pracownika w miejscu zatrudnienia nie gwarantuje większej efektywności, a osiem godzin spędzonych w biurze nie zawsze oznacza wykonanie wszystkich zadań — podkreśla w raporcie Paulina Łukaszuk, menedżer ds. komunikacji w Hays Poland.

— Bez względu na obowiązujące w firmie metody pracy, kluczem do sukcesu pozostaje kultura organizacyjna oparta na zaufaniu. Praca zdalna i elastyczne godziny pracy są rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Pracownicy otrzymują większą niezależność, a pracodawcy zyskują atut w walce o najlepszych ekspertów — zauważa Paulina Łukaszuk.

Zdaniem autorów ankiety, zdrowe relacje i motywująca atmosfera to zwykle realizacja prostych zasad — wzajemnego szacunku, uczciwości i tolerancji.

— Współpraca i zaufanie są źródłem dobrej energii i decydują o poczuciu zadowolenia oraz efektywności. Szczęśliwi pracownicy są bardziej kreatywni i pracują wydajniej — podkreśla w raporcie Paula Rejmer, dyrektor zarządzająca dywizją rekrutacji do pracy stałej i tymczasowej w Hays Poland.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane