Zestresowani, zirytowani…

opublikowano: 12-09-2018, 22:00

Praca nie satysfakcjonuje co czwartego zatrudnionego. Mimo tego, że firmy coraz bardziej dbają o stworzenie im przyjaznych warunków.

Na zadowolenie z pracy wpływa przede wszystkim dobra atmosfera oraz pozytywne relacje, szczególnie z przełożonym — wynika z tegorocznego badania Hays Poland „Stres i satysfakcja 2018”. Ankietowani wskazywali przede wszystkim na te czynniki. Niemałe znaczenie przykładają też do poziomu wynagrodzenia, możliwości rozwoju i szans godzenia życia zawodowego z prywatnym. Najmniej punktów w ocenie czynników istotnych dla pracowników respondenci przyznali dodatkowym dniom urlopowym.

Badanie pokazało zarazem, że co czwarty ankietowany nie czerpie satysfakcji z realizacji obowiązków zawodowych, a ponad połowa przyznaje, że często — nawet codziennie — doświadcza stresu, złości i irytacji.

Na pytanie, czy na samopoczucie respondentów wpływają negatywnie nadgodziny i stres, „tak” zaznaczyło 74 proc. badanych, „nie” — 19 proc., a pozostali nie potrafili udzielić odpowiedzi.

— Niewielka dawka dobrze zarządzanego stresu może być sprzymierzeńcem każdego pracownika, wprowadza organizm w stan gotowości, co umożliwia pracę na wyższych obrotach — podkreśla w raporcie z badania Agnieszka Czarnecka, menedżer zespołu doradztwa HR w Hays Poland. Zwraca jednak uwagę, że codzienne działanie w stresie działa destrukcyjnie i przez to pracownik może zacząć szukać innego miejsca zatrudnienia.

Ważne jest więc dążenie do tworzenia przyjaznych miejsc pracy w firmach, aby specjaliści mogli cieszyć się komfortem, liczyć na wsparcie przełożonych i móc podejmować ambitne wyzwania. Przedstawiciele Hays Poland zauważają, że firmy coraz częściej dbają o kulturę organizacyjną promującą odpowiednie postawy. Oferują też elastyczny czas pracy i świadczenia, które pomagają w zachowaniu work-life balance.

— Pracodawcy coraz lepiej rozumieją, że obecność pracownika w miejscu zatrudnienia nie gwarantuje większej efektywności, a osiem godzin spędzonych w biurze nie zawsze oznacza wykonanie wszystkich zadań — podkreśla w raporcie Paulina Łukaszuk, menedżer ds. komunikacji w Hays Poland.

— Bez względu na obowiązujące w firmie metody pracy, kluczem do sukcesu pozostaje kultura organizacyjna oparta na zaufaniu. Praca zdalna i elastyczne godziny pracy są rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Pracownicy otrzymują większą niezależność, a pracodawcy zyskują atut w walce o najlepszych ekspertów — zauważa Paulina Łukaszuk.

Zdaniem autorów ankiety, zdrowe relacje i motywująca atmosfera to zwykle realizacja prostych zasad — wzajemnego szacunku, uczciwości i tolerancji.

— Współpraca i zaufanie są źródłem dobrej energii i decydują o poczuciu zadowolenia oraz efektywności. Szczęśliwi pracownicy są bardziej kreatywni i pracują wydajniej — podkreśla w raporcie Paula Rejmer, dyrektor zarządzająca dywizją rekrutacji do pracy stałej i tymczasowej w Hays Poland.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Zestresowani, zirytowani…