Zimowa ofensywa browarów rzemieślniczych

opublikowano: 30-11-2020, 17:20

W zimniejszych miesiącach miłośnicy piwa stawiają na smaki o większej głębi. Producenci podążają za tymi preferencjami.

Zakupowe wybory klientów zmieniają się w zależności od sezonu. Latem chętniej sięgamy po piwa lekkie, orzeźwiające, często bezalkoholowe. Natomiast jesienią i zimą wieczorów miłośnicy piwa częściej decydują się na smaki o większej głębi – często mocne i z ciekawymi dodatkami. Dlatego browary coraz częściej stawiają na tego rodzaju trunki.

Cztery pory smaku:
Cztery pory smaku:
Jesienią i zimą większą popularnością cieszą się piwa esencjonalne, mocniejsze i z ciekawymi dodatkami. Browary rzemieślnicze wpisują się ze swoją ofertą w ten trend.

– Podczas długich jesienno-zimowych wieczorów mamy więcej czasu na odkrywanie głębi smaków i aromatów piwnych. W tym czasie nie pije się piwa już tylko dla orzeźwienia, ale właśnie dla smaku. Jesienią i zimą chętniej sięgamy po piwa ciemne i rozgrzewające, często o nieco większej zawartości alkoholu – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu i rozwoju Browaru Amber.

Takim produktem jest np. Koźlak (Bock) - pochodzące z Niemiec Koźlak półciemne lub ciemne, mocne piwo o wyraźnie słodowym charakterze.

– To styl klasyczny, którego głębię smaku i złożoność wynikającą z kompozycji słodu i chmielu, można odkrywać spożywając piwo w nieco wyższej temperaturze. Jesień i zima to czas, gdy sięgamy po piwa bardziej esencjonalne, którymi można się delektować w domowym zaciszu. Taki jest styl konsumpcji piwa w Polsce w tych miesiącach – zwraca uwagę Marek Skrętny.

Jesień i zima to także czas premier piwnych w polskim piwowarstwie rzemieślniczym.

– Browary z dużym wyprzedzeniem warzą i przygotowują na ten sezon style długo leżakowane, złożone i z nieoczywistymi dodatkami – mówi Marek Skrętny.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

I tak browar Pilsweizer wprowadził do sprzedaży piwo ciemne dolnej fermentacji o smaku kwaśnej pomarańczy – Pilsvar Ciemne z Calamansi. W trunku znajduje się dodatek egzotycznego owocu o tej właśnie nazwie, który jest krzyżówką kwaśnej mandarynki z kumkwatem japońskim.

Browar Zamkowy Cieszyn uczcił Międzynarodowy Dzień Stoutu wprowadzeniem na rynek piwa w tym stylu pod nazwą „Dobry Początek”. To stout owsiany z nutą kawy i czekolady. Piwo zostało stworzone we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Piwowarów Domowych. To nie jedyna premiera tego browaru w listopadzie. Na sklepowe półki trafiło Farmhouse Ale - piwo o belgijskim charakterze z dodatkiem malin.

Jedną z najciekawszych premier ostatnich tygodni jest ta od Browaru Tarnobrzeg. Firma po dziewięciu miesiącach testów uwarzyła piwo z ekstraktem CBD, substancji naturalnie występującej w konopiach siewnych Cannabis sativa L. Jak wskazują naukowcy, CBD wykazuje wiele właściwości pozytywnie oddziałujących na organizm ludzki. Piwo infuzowane CBD powstaje w ścisłej współpracy z czeską firmą Kanopio Trade.

Jeśli chodzi o Browar Amber, do klientów trafią długo leżakowane Russian Imperial Stout, Barley Wine czy Double IPA.

Branża piwna stoi w obliczu dużych wyzwań m.in. z powodu pandemii koronawirusa, a także znajdującej się po raz drugi w tym roku w hibernacji branży HoReCa. Produkcja piwa w Polsce spadła w październiku w ujęciu rocznym o 7,9 proc., a w ujęciu miesięcznym aż o 14,7 proc. Po dziesięciu miesiącach 2020 r. produkcja piwa była niższa o 3,5 proc. niż w takim samym okresie 2019 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane