
Prada dodała w poniedziałkowym oświadczeniu, że korzystny trend sprzedażowy utrzymywał się także na początku 2021 roku.
Przychody mediolańskiej marki za cały 2020 rok zmniejszyły się o 24 proc. do 2,42 mld euro. W pierwszym półroczu spadki sięgały 40 proc. Zysk EBIT wyniósł w 2020 roku 20 mln euro. Zarząd Prady zdecydował o wypłacie dywidendy w wysokości 0,035 euro na akcję.
Ożywienie w sprzedaży detalicznej, która stanowi około 90 proc. przychodów Prady, było napędzane w drugiej połowie 2020 roku przez Chiny (+ 52 proc.), Tajwan (+ 61 proc.), Koreę Południową (+ 22 proc.), a także obie Ameryki ( + 4 proc.). Sklepy w Japonii i Europie cierpiały z powodu braku turystów i przeciągających się lockdownów.
Obostrzenia związane z pandemią doprowadziły do trwałego zamknięcia ok. 18 proc. sklepów stacjonarnych. W 2020 roku firma postawiła na rozwój e-commerce. Wpływy z tego kanału sprzedaży wzrosły rok do roku ponad trzykrotnie.