Trzy największe grupy browarnicze sprzedały w lutym ponad 1,2 mln hl piwa. Najlepiej radził sobie lider z Żywca, który zwiększył przewagę nad drugą w zestawieniu Kompanią Piwowarską z 60 do 120 tys. hl piwa. Szansa na detronizację lidera zdecydowanie się zatem oddala.
Według wstępnych obliczeń, w lutym 2002 roku, trzech największych producentów piwa sprzedało ogółem ponad 1,2 mln hl piwa.
Najwięcej ulokowała na rynku grupa Żywca, której sprzedaż lutowa wyniosła około 550 tys. hl piwa. Łącznie, browary zrzeszone w firmie, kontrolowanej przez Heinekena (Żywiec, Leżajsk, EB i Warka), w ciągu dwóch miesięcy sprzedały 1,08 mln hl piwa. W porównaniu ze sprzedażą na koniec lutego 2001 roku oznacza to wzrost o blisko 100 tys. hl. Na lutową sprzedaż nie mógł narzekać też główny konkurent Żywca, czyli poznańska Kompania Piwowarska. W lutym wypuściła ona na rynek, co prawda mniej niż Żywiec, ale sprzedanie 430 tys. hl piwa dało firmie, której właścicielem jest SAB, 6,2-proc. wzrost sprzedaży. Łącznie do końca lutego spółka, na której potrzeby pracują browary Lech i Tychy, ulokowała na rynku niewiele ponad 900 tys. hl piwa.
Dystans między tymi firmami, który na koniec roku 2001 wyniósł 100 tys. hl, zwiększył się po lutowej sprzedaży do około 120 tys. hl.
Około 455 tys. hl piwa sprzedała w styczniu i lutym tworząca się grupa Carlsberg Okocim, czyli trzeci gracz na krajowym rynku. W drugim miesiącu roku browary wchodzące w skład duńskiej grupy sprzedały około 230 tys. hl piwa. Łącznie więc po dwóch miesiącach sprzedaży trzej najbardziej liczący się na rynku gracze piwni zdołali sprzedać niemal 2,4 mln hl piwa.
Czwarta na rynku austriacka grupa Brau Union — według nieoficjalnych informacji — nie zdołała wykonać zakładanego planu sprzedaży. Brau Union Polska (Browary Warszawskie, Kujawiak i Van Pur) nie może być też za- dowolona z ubiegłorocznego wyniku finansowego, który zamknął się stratą netto około 4 mln EUR.