Kierownicy poszczególnych działów zarządzanego przez ciebie przedsiębiorstwa muszą na bieżąco składać ci sprawozdanie z tego, co wydarzyło się w danym okresie. Raport powinien obejmować także stosunek personelu i klientów do danego produktu, jego ceny itp. System informacyjny firmy służy temu celowi. Ty oczywiście także powinieneś dysponować bieżącymi liczbami na temat rozwoju firmy.
W wyniku częstych spotkań z szefami działów i odbierania od nich raportów, cały proces jest poddawany nieustannemu procesowi oceniania. Dzięki temu żadne osiągnięcia nie pozostają bez echa. To daje kierownikom działów orientację w tym, co dzieje się w przedsiębiorstwie i pomysły, jak działać, gdy sami popadną w kłopoty.
Poza tym szefowie działów szybko przekonają się, z jaką łatwością koledzy z innych komórek skrytykują ich marne osiągnięcia.
Takie metody działania są charakterystyczne dla przedsięwzięcia stworzonego z myślą o klientach. To właśnie klienci często są dla firmy nieocenionym źródłem pomysłów, nawet jeśli tylko część tych pomysłów nadaje się do realizacji. Należy je rozwijać i adaptować. I naprawdę nie trzeba w tym celu angażować specjalistycznych firm.
Jeżeli klienci lub pracownicy zaczną tracić zaufanie w powodzenie jakiegoś przedsięwzięcia — minie trochę czasu zanim odzwierciedli się to w liczbach. Dlatego rozsądnym posunięciem jest stałe monitorowanie nastrojów wśród obu tych grup.
Zadaniem menedżerów jest decydowanie o tym, kiedy i w jaki sposób wprowadzać w życie sugestie klientów.
Podczas regularnych spotkań dobrze jest najpierw przedyskutować wyniki firmy z kierownikami poszczególnych działów, a potem spotkać się z szefami działu personalnego, żeby wymienić poglądy na bardziej ogólne zagadnienia. Wszyscy obecni powinni uprzednio zapoznać się z raportami kolegów.