To już kolejna obniżka dokonana przez Fidelity od czasu przejęcia platformy mediów społecznościowych przez Muska w październiku 2022 roku. X miało trudności z przyciąganiem reklamodawców i było obciążone długiem w wysokości 13 mld USD.
Nie wiadomo jak Fidelity ustaliło nową, niższą wycenę swoich udziałów w X, ani czy posiada dostęp do niepublicznych informacji od firmy. Fidelity nie ujawniło także wielkości swoich obecnych udziałów w X, które według firmy inwestycyjnej są warte 5,6 mld USD.
W raporcie na dzień 30 października nie odnotowano sprzedaży akcji przez fundusz, ale nie wiadomo, czy wielkość udziałów nie uległa zmianie. Zakładając, że Fidelity nie zmniejszyło swoich udziałów w X, to wartość całej firmy również spadła o 72 proc. według najnowszego raportu.
Duży spadek przychodów firmy X od czasu przejęcia firmy przez Muska
Podczas gdy X była pod kontrolą Muska firma stała się świadkiem wielu nagłych zmian, takich jak masowe zwolnienia, zamknięcie biur międzynarodowych oraz zmiany w zasadach moderacji i weryfikacji na platformie. To z kolei zniechęciło reklamodawców, a przychody ze sprzedaży reklam w całym 2023 roku szacuje się na 2,5 mld USD, znacznie niżej niż wcześniej osiągane około 1 mld USD na kwartał.