AI pomaga klientom JP Morgan zarządzać płynnością finansową. Redukuje pracę o 90 proc.

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-03-04 14:14

JP Morgan Chase pomógł ograniczyć niektórym swoim klientom korporacyjnym ręczną pracę o prawie 90 proc. dzięki narzędziu AI do zarządzania przepływem środków pieniężnych. Bank może wkrótce zacząć pobierać opłaty za usługę.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

JP Morgan wprowadziło usługę na rynek rok temu i obecnie korzysta z niej ok. 2,5 tys. klientów, jak powiedział Bloombergowi Tony Wimmer, szef działu danych i analiz w dziale płatności hurtowych firmy.

Decyzje i tak należą do ludzi

Narzędzie Cash Flow Intelligence pomaga korporacyjnym klientom analizować i prognozować przepływy pieniężne. Jak twierdzi Tony Wimmer spotkało się z ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów, którzy korzystają z niego bezpłatnie. Firma rozważa pobieranie opłat w przyszłości.

Oprogramowanie pomogło niektórym klientom zmniejszyć ręczną pracę o 90 proc., jeśli chodzi o kategoryzowanie i wizualizacj∑ przepływów płatności. Nie zmienia to faktu, że decyzje dotyczące zarządzania płynnością nadal muszą być podejmowane przez ludzi.

Weź udział w szkoleniu online “AI dla MŚP” >>

1,5 mld USD dzięki AI

Największe banki na świecie zwiększają wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu zwiększenia produktywności i obniżenia kosztów. Jamie Dimon, szef JP Morgan, powiedział, że technologia może umożliwić pracodawcom zmniejszyć tydzień pracy do zaledwie 3,5 dnia. Firma wyznaczyła w maju 2023 r. cel w wysokości 1,5 mld USD “wartości biznesowej”, którą wygeneruje działalność w sferze AI.