JP Morgan wprowadziło usługę na rynek rok temu i obecnie korzysta z niej ok. 2,5 tys. klientów, jak powiedział Bloombergowi Tony Wimmer, szef działu danych i analiz w dziale płatności hurtowych firmy.
Decyzje i tak należą do ludzi
Narzędzie Cash Flow Intelligence pomaga korporacyjnym klientom analizować i prognozować przepływy pieniężne. Jak twierdzi Tony Wimmer spotkało się z ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów, którzy korzystają z niego bezpłatnie. Firma rozważa pobieranie opłat w przyszłości.
Oprogramowanie pomogło niektórym klientom zmniejszyć ręczną pracę o 90 proc., jeśli chodzi o kategoryzowanie i wizualizacj∑ przepływów płatności. Nie zmienia to faktu, że decyzje dotyczące zarządzania płynnością nadal muszą być podejmowane przez ludzi.
Weź udział w szkoleniu online “AI dla MŚP” >>
1,5 mld USD dzięki AI
Największe banki na świecie zwiększają wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu zwiększenia produktywności i obniżenia kosztów. Jamie Dimon, szef JP Morgan, powiedział, że technologia może umożliwić pracodawcom zmniejszyć tydzień pracy do zaledwie 3,5 dnia. Firma wyznaczyła w maju 2023 r. cel w wysokości 1,5 mld USD “wartości biznesowej”, którą wygeneruje działalność w sferze AI.