Nowe narzędzie ma nie tylko umożliwiać oglądanie klipów, ale także pozwalać widzom jednym kliknięciem dołączać do interesujących ich gier. Roblox udostępni również kod źródłowy Moments, aby deweloperzy mogli dostosowywać aplikację do własnych projektów.
„Moments to narzędzie do odkrywania nowych gier, który angażuje użytkowników w społecznościowe doświadczenia tworzone przez innych graczy” – przekazała firma w komunikacie.
Roblox finansuje rozwój nowych aplikacji
Roblox wyrósł na jednego z największych graczy w branży, opierając swoją popularność na niezależnych twórcach gier. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma podzieliła się z nimi ponad 1 mld USD przychodów, a liczba aktywnych użytkowników dziennie sięga 111,8 mln.
Ogromne zainteresowanie materiałami związanymi z Robloxem widać już na YouTubie, gdzie treści tego typu przekroczyły łącznie bilion odsłon.
Także wewnątrz ekosystemu Robloxa pojawiły się próby wykorzystania krótkich form wideo. Najlepszym przykładem jest aplikacja Clip It, opracowana przez Neura Studios. Aplikacja pozwala przerabiać klipy z gier i wrzucać je do feedu, który przypomina ten znany z TikToka. Model biznesowy także jest zbliżony – aplikacja zarabia na reklamach wyświetlanych między klipami. Clip It powstało przy wsparciu finansowym funduszu Robloxa przeznaczonego dla twórców.