Po bardzo dobrych rezultatach za ostatni kwartał 2020 r., chiński gigant e-commerce Alibaba Group Holding zamierza wyemitować obligacje o wartości do 5 mld USD.
fot. Bloomberg
Po bardzo dobrych rezultatach za ostatni kwartał 2020 r., chiński gigant e-commerce Alibaba Group Holding zamierza wyemitować obligacje o wartości do 5 mld USD.
Na razie brakuje szczegółów oferty. Agencyjne źródła donoszą jedynie, że firma chce sprzedać obligacje w kilku transzach w zależności od terminu zapadalności papierów dłużnych. Najdłuższe mają mieć okres 40 lat.
Obligacje mają być denominowane w amerykańskim dolarze i – jak podkreślają specjaliści – będą swoistym testem zainteresowania spółką przez inwestorów w obliczu niepewnej przyszłości spółki w obliczu poważnego śledztwa antymonopolowego. Dodatkowym czynnikiem ryzyka są problemy Jacka Ma, założyciela firmy z chińskimi władzami.
Pozyskane ze sprzedaży fundusze Alibaba ma przeznaczyć na ogólne cele korporacyjne, w tym spłatę zadłużenia oraz potencjalne przejęcia.
Część pieniędzy ma trafić na tzw. zielone projekty związane m.in. z energią odnawialną.
W zamykającym 2020 r. kwartale Alibaba, która jest właścicielem platformy handlowej AliExpress i ma udziały w Ant Group, odnotowała 37 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rocznym, które osiągnęły poziom 221,08 mld juanów (33,88 mld USD) przebijając medianę prognoz analityków, kształtująca się na poziomie 214,4 mld juanów. Zysk na akcję wzrósł do 22,03 juanów i również okazał się lepszy od oczekiwań (20,87 juanów). Warty podkreślenia jest fakt, że prowadzony przez Alibabę biznes w chmurze przyniósł pierwszy zysk, który na poziomie EBITA miał wartość 24 mln juanów (3 mln USD) wobec 356 mln juanów straty rok wcześniej. Przychody z tego segmentu zwiększyły się o 50 proc. osiągając pułap 16,11 mld juanów.