Alibaba chce sprzedać do 5 mld USD długu

Tadeusz Stasiuk, Reuters, CNBC
opublikowano: 03-02-2021, 07:52

Po bardzo dobrych rezultatach za ostatni kwartał 2020 r., chiński gigant e-commerce Alibaba Group Holding zamierza wyemitować obligacje o wartości do 5 mld USD.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Na razie brakuje szczegółów oferty. Agencyjne źródła donoszą jedynie, że firma chce sprzedać obligacje w kilku transzach w zależności od terminu zapadalności papierów dłużnych. Najdłuższe mają mieć okres 40 lat.

Obligacje mają być denominowane w amerykańskim dolarze i – jak podkreślają specjaliści – będą swoistym testem zainteresowania spółką przez inwestorów w obliczu niepewnej przyszłości spółki w obliczu poważnego śledztwa antymonopolowego. Dodatkowym czynnikiem ryzyka są problemy Jacka Ma, założyciela firmy z chińskimi władzami.

Pozyskane ze sprzedaży fundusze Alibaba ma przeznaczyć na ogólne cele korporacyjne, w tym spłatę zadłużenia oraz potencjalne przejęcia.

Część pieniędzy ma trafić na tzw. zielone projekty związane m.in. z energią odnawialną.

W zamykającym 2020 r. kwartale Alibaba, która jest właścicielem platformy handlowej AliExpress i ma udziały w Ant Group, odnotowała 37 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rocznym, które osiągnęły poziom 221,08 mld juanów (33,88 mld USD) przebijając medianę prognoz analityków, kształtująca się na poziomie 214,4 mld juanów. Zysk na akcję wzrósł do 22,03 juanów i również okazał się lepszy od oczekiwań (20,87 juanów). Warty podkreślenia jest fakt, że prowadzony przez Alibabę biznes w chmurze przyniósł pierwszy zysk, który na poziomie EBITA miał wartość 24 mln juanów (3 mln USD) wobec 356 mln juanów straty rok wcześniej. Przychody z tego segmentu zwiększyły się o 50 proc. osiągając pułap 16,11 mld juanów.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane