Alibaba szykuje nową mega sprzedaż akcji w Hongkongu

opublikowano: 13-06-2019, 09:40

Alibaba Group Holding złożyła wniosek o wprowadzenie swoich akcji do obrotu na giełdzie w Hongkongu, twierdzą źródła agencji Bloomberg. Choć nieznane są na razie szczegóły finansowe, eksperci twierdzą, że może to być największa sprzedaż akcji na tamtejszym parkiecie od 2010 r.

Internetowy gigant złożył aplikację giełdową bez konieczności ujawniania informacji finansowych. Źródła wspominają, że chiński potentat wybrał do przeprowadzenia transakcji banki China International Capital oraz Credit Suisse Groupe. Spekuluje się, że  oferta największej chińskiej korporacji mogłaby zebrać nawet 20 mld USD, choć Alibaba nie sfinalizowała swojego celu pozyskiwania funduszy. Gdyby faktycznie osiągnęła taką wartość, byłaby to szósta pod względem wielkości w historii rynków kapitałowych.

Alibaba Group Holding
fot. Bloomberg

Oferta - wg źródeł - mogłaby byc przeprowadzona nie wcześniej niż w III kwartale.

Zgodnie z danymi opracowanymi przez agencję Bloomberg transakcja o takiej wielkości byłaby największą sprzedażą akcji w Hongkongu od 2010 r. Transakcja mogłaby wzmocnić przy tym status giełdy w Hongkongu jako miejsca docelowego dla chińskich firm technologicznych i zwiększyć zasoby gotówki detalisty online, który prowadzi kosztowną wojnę o dotacje w dostawach żywności i podróżach z Meituan Dianping.

Udana sprzedaż akcji będzie rywalizować z ofertą AIA Group z 2010 r., która do tej pory jest największą w historii Hongkongu.

W trakcie oferty IPO, największej na świecie publicznej sprzedaży akcji na giełdzie w Nowym Jorku w 2014 r.  koncern Alibaba zebrał aż 25 mld USD.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane