AliExpress dodaje gazu w Polsce

opublikowano: 09-02-2020, 22:00

Popularność chińskiej platformy e-handlowej nad Wisłą rośnie. Jesteśmy dla niej jednym z trzech najlepszych rynków w Europie.

W polskim e-handlu od lat niepodzielnie króluje Allegro, które bez większych problemów odparło próby ekspansji ze strony amerykańskich konkurentów, takich jak eBay i Amazon. Teraz ma jednak konkurencję poważniejszą. Jak wynika z danych Gemiusa, pod koniec ubiegłego roku Polacy na smartfonach chętniej korzystali z mobilnej aplikacji chińskiego AliExpressu z grupy Alibaba niż z aplikacji Allegro.

Nie oznacza to jeszcze, że Chińczycy przegonili wieloletniego lidera polskiego internetu — jeśli zliczyć wszystkie urządzenia i realnych użytkowników, to Allegro miało w Polsce kilka razy więcej użytkowników. AliExpress się jednak umacnia.

— Polska jest dla nas jednym z trzech najlepszych rynków w Europie, a także jednym z najlepszych na świecie. Oczekujemy, że pozycja ta umocni się w nadchodzących latach przy dalszym utrzymaniu pozytywnego kursu polskiej gospodarki — mówi Gary Topp, szef AliExpressu w Europie Środkowej i Wschodniej.

AliExpress ma polską wersję strony, oferuje znane w kraju metody płatności (m.in. Blik), a pod koniec ubiegłego roku nawiązał współpracę z InPostem, dzięki której towary z Chin można zamawiać prosto do paczkomatów.

— InPost jest dla nas bardzo ważnym partnerem, a liczba zamówień z dostawą do jego paczkomatów przekroczyła nasze początkowe prognozy — mówi Gary Topp.

Widoczny w danych Gemiusa wzrost popularności aplikacji AliExpressu nie dziwi chińskiej firmy — Polacy bowiem najczęściej robią na niej zakupy na smartfonach.

— Nasi użytkownicy wolą wersję mobilną niż stacjonarną i taka tendencja nadal będzie się utrzymywać. Czasami jednak widzimy, że wielu użytkowników przełącza się między wersjami, na przykład przegląda ofertę przez aplikację, a następnie dokonuje transakcji przez komputer stacjonarny — mówi Gary Topp.

Na chińską ekspansję e-handlową w Polsce tymczasowo może negatywnie wpłynąć epidemia koronawirusa. Przedstawiciele platformy nie przeceniają jednak tego efektu.

— Przykładamy do tej sprawy szczególną wagę. Jednak z wytycznych WHO i Głównego Inspektoratu Sanitarnego w sprawie paczek wysyłanych z Chin, wynika, że nie powinniśmy się spodziewać wpływu tej sytuacji na naszą działalność — mówi Gary Topp.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane