AmRest, spółka prowadząca sieć restauracji Pizza Hut i KFC, zamierza stopniowo odchodzić od nisko rentownego segmentu dostaw do domu dla brandu Pizza Hut - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
"Zarząd spółki przewiduje przeniesienie wybranych, starych restauracji do nowych, atrakcyjnych lokalizacji oraz zamknięcie niektórych lokali zorientowanych głównie na sprzedaż z dostawą do domu" - poinformowała firma. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy zamkniętych lub przeniesionych może zostać około 12 restauracji.
"Zarząd ocenia, że w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy może to mieć ograniczony, ujemny wpływ na sprzedaż (w 2005 roku sprzedaż wyniosła około 1,5 mln zł - PAP), natomiast będzie miało pozytywny wpływ na wzrost marży i poprawienie wyników rentowności spółki" - podano w komunikacie.
Spółka zamierza wzmocnić brand Pizza Hut w Polsce. AmRest kończy już renowacje i remonty piętnastu wybranych restauracji.
Firma prowadzi w Polsce i w Czechach 157 restauracji Pizza Hut i KFC. W tym roku zamierza otworzyć w Polsce 7-10 nowych restauracji KFC i 2-3 restauracje Pizza Hut oraz 7-10 restauracji KFC w Czechach.
Pod koniec kwietnia tego roku akcje AmRest Holdings zadebiutowały na warszawskiej giełdzie.