Założenia finansowe Macieja Bobrowskiego dla segmentu turystycznego spółki nie zmieniły się, ale pojawiły się nowe, bardziej pesymistyczne prognozy dla reklam i subskrypcji. Według analityka zapowiedziany przez Wirtualną Polskę wzrost przychodów ze sprzedaży reklam na powierzchniach zewnętrznych najprawdopodobniej będzie wiązał się z rozwodnieniem marży EBITDA, a odbudowa biznesu subskrypcyjnego może spowodować wyższe koszty utrzymania redakcji.
“W naszym odczuciu rozwój biznesu mediowego spółki w ostatnich latach był wyjątkowy na tle innych podmiotów z tego sektora notowanych na GPW. Uważamy, że skala działalności mediowej Wirtualnej Polski jest na tyle duża, że nie należy się spodziewać powrotu do dwucyfrowego organicznego wzrostu wyników w ujęciu r/r” - napisano w raporcie z 4 stycznia 2024 r., w którym cena docelowa akcji spółki została obniżona o 20 proc. do 102,8 zł.
Zupełnie inaczej jest w działalności turystycznej, dla której specjalista założył średnioroczny wzrost przychodów (CAGR) w latach 2024-2027 na poziomie 13,5 proc., a marżę EBITDA na 27 proc. WPH ma zmieniać model biznesowy segmentu turystycznego i walczyć o udziały w rynku Europy Środkowo-Wschodniej, mimo dużej konkurencji międzynarodowych platform turystycznych. Maciej Bobrowski przypomina, że prezes spółki w liście do akcjonariuszy po wynikach za 2022 r. podkreślił, iż pokłada duże nadzieje w projekcie budowy turystycznego czempiona w regionie CEE.
“Spodziewamy się, że w 2024 r. skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski wyniesie 470,6 mln zł, a w następnych dwóch latach kolejno 509 oraz 547,9 mln zł. W 2025 i 2026 r. segment turystyczny będzie odpowiadał za 35 proc. wyników" - dodał analityk.
Większość analityków pozytywna
Autor | Rekomendacja | Cena docelowa (w zł) |
Wood & Company | kupuj | 132 |
DM BDM | redukuj | 102,8 |
DM Trigon | kupuj | 136 |
BM mBank | kupuj | 135,3 |
BM Santander | lepiej od rynku | 145 |
Erste Securities | trzymaj | 105 |
Ipopema Securities | trzymaj | 115 |
BM Pekao | kupuj | 151,3 |
BM PKO | sprzedaj | 108 |