Art Marketing Syndicate (AMS) SA nie wyklucza pozyskania przed majowym zgromadzeniem akcjonariuszy inwestora finansowego, poinformował w rozmowie z agencją ISB prezes AMS Tomasz Kawka.
Według prezesa AMS SA, wejście do spółki inwestora finansowego nie wykluczałoby w późniejszym terminie sprzedaży akcji największej na polskim rynku, outdoorowej spółki inwestorowi branżowemu, w drodze wezwania.
OBLIGACJE AMS MOŻE OBJĄĆ FUNDUSZ VENTURE CAPITAL
Według prezesa poznańskiej spółki, główny akcjonariusz AMS, poznański fundusz inwestycyjny BB Investment, który ma 33,26% kapitału akcyjnego reprezentującego 34,87% głosów na WZA AMS-u, ma kilka koncepcji odnośnie sposobu pozyskania inwestora dla firmy.
Jedną z nich jest wejście do AMS inwestora finansowego, który zapewniłby firmie finansowanie pomostowe dla dalszej ekspansji.
"Spółką jest obecnie zainteresowany m.in. fundusz venture capital, działający na polskim rynku" - powiedział ISB Tomasz Kawka.
"W ogóle inwestycją w AMS zainteresowane są cztery podmioty: dwie firmy z branży oraz dwaj inwestorzy finansowi. Intensywnie rozmowy ze spółką prowadzą obecnie dwa podmioty, wśród których jest inwestor finansowy" - dodał.
Prezes AMS SA spodziewa się ostatecznej decyzji co do sposobu wejścia inwestora do firmy oraz jego wyboru przed zaplanowanym na 10 maja Walnym Zgromadzeniem Akcjonariuszy spółki.
"Zakładamy, że ostateczna decyzja odnośnie pozyskania inwestora powinna zapaść przed WZA spółki, które może zadecydować o emisji obligacji zamiennych na akcje bądź o emisji akcji" - powiedział w rozmowie z ISB prezes AMS SA Tomasz Kawka.
W drodze emisji obligacji zamiennych na akcje, zarząd AMS planuje pozyskać do 40 mln zł.
ZARZĄD PLANUJE REDUKUJĘ ZADŁUŻENIA
AMS nie planuje większych inwestycji w tym roku, dopóki nie rozstrzygnie się przetarg na inwestycję w meble ulicy w Warszawie.
"Rozpisania tego przetargu spodziewamy się do czerwca tego roku" - powiedział ISB prezes Kawka.
Plany zarządu AMS na ten rok, poza pozyskaniem finansowania na działalność spółki, zakładają redukcję zadłużenia spółki. Głównie na ten cel AMS chce przeznaczyć środki z emisji obligacji, o ile akcjonariusze zaakceptują ten plan.
Redukcja zadłużenia ma być pierwszym krokiem do zamiany bankowego finansowania krótkoterminowego na długoterminowe.
Intensywne rozmowy z bankami - odnośnie rolowania kredytów o najkrótszej zapadalności, spółka planuje przeprowadzić w pierwszej połowie 2003 roku.
"Poważne rozmowy z bankami zaczną się po rozstrzygnięciu kwestii pozyskania inwestora.” - powiedział ISB Kawka.
Prezes AMS nie podał, ile wynosi obecnie wartość krótkoterminowego zadłużenia spółki, która opublikuje raport za pierwszy kwartał 15 maja.
POPRAWA RENTOWNOŚCI GŁÓWNYM CELEM SPÓŁKI
Poza redukcją zadłużenia, działania zarządu AMS w tym roku skupią się na poprawie rentowności operacyjnej spółki, aby w ten sposób bronić się przed niesprzyjającą koniunkturą na rynku reklamy.
AMS chce zredukować koszty utrzymania systemu nośników o 20%, a koszty wykonania usługi o około 15%.
"Chcemy poprawić rentowność operacyjną poprzez eliminację słabych billboardów, używanych dotychczas w dużych kampaniach zasięgowych" - powiedział prezes AMS.
"Planujemy też obniżkę kosztów działania systemu poprzez obniżkę czynszów za wynajem terenów na których stoją nośniki, oraz obniżkę kosztów wykonania usługi oraz koncentracje struktur spółki" - dodał.
Prezes AMS ma nadzieję, że uda mu się uniknąć dalszych zwolnień pracowników w tym roku, choć nie wykluczył takiej ewentualności. "Niestety musimy jeszcze liczyć się ze zwolnieniami" - powiedział.
Obecnie AMS zatrudnia ponad 300 pracowników. AMS zredukował zatrudnienie o 10% od jesieni 2001 roku. (ISB)