ISB: Gruner+Jahr chce mieć 32-34% poprzez polską edycję 'Glamour'

Przemek Barankiewicz
05-12-2002, 16:09

Niemieckie wydawnictwo Gruhner + Jahr Polska (G + J Polska) chce zwiększyć udział w rynku prasy kobiecej do 32-34% w 2003 roku, z obecnych 28%, dzięki wprowadzeniu wiosną na polski rynek nowego magazynu dla kobiet pt. "Glamour".

"Planujemy, że dzięki 'Glamour' nasz rynek w rynku czytelniczym prasy kobiecej wzrośnie w przyszły roku do 32-34% z obecnych 28%" - powiedział w czwartek dziennikarzom Oliver Voight, prezes Gruhner + Jahr.

Voight nie podał wysokości inwestycji związanych z wprowadzeniem nowego tytułu, w którym cena jednej strony reklamowej ma kosztować 39,300 zł.

G + J chce jednak, by nakład pierwszego numeru wyniósł więcej niż 200.000 egzemplarzy.

"Glamour", które jest wydawane już w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii oraz Grecji, ma być pismem adresowany do nowej generacji pracujących kobiet XXI wieku, w przedziale wiekowym 18 - 35 lat oraz starszych.

Redaktorem polskiej edycji "Glamour" jest Grażyna Olbrych, dotychczas - od 5 lat -redaktor naczelna "Cosmopolitan", z którym to magazynem "Glamour" zamierza konkurować m.in. oferując nową treść.

"Nie będziemy magazynem politycznym, zamierzamy jednak pisać o biznesie. Jesteśmy skierowani do kobiety, która pracuje. Sprawy męsko-damskie również nas interesują, ale zamierzamy być pismem o wiele bardziej otwartym" - powiedziała Olbrych.

"Będziemy się koncentrować na modzie, kulturze, podróżach" - dodała.

G+J wprowadza polską edycję Glamour na rynek we współpracy z wydawnictwem Conde Nast Verlag, wydawcą Vogue, Vanity Fair czy Conde Nast Traveller.

G+J jest największym wydawnictwem czasopism w Europie, które powstało w 1965 roku. W latach 70-tych. G+J weszło w skład koncernu Bertelsmann. Obecne jest w 15 krajach w tym w USA oraz w Chinach, a także w Rosji. Jest wydawcą ponad 110 tytułów jak "Stern", "Capital", "Brigitte", "Femme Actuelle", "Gala", "GEO", "INC...", "Fast Company", "Parents", "Focus" i inne.

W Polsce G+J wydaje obecnie takie tytuły jak "Claudia", "Naj", "Gala" czy "National Geographic".

Magazyn "Glamour" ma przygotowywać 17 osobowy zespół dziennikarzy oraz 10-15 osobowa grupa dziennikarzy-freelanserów. Koszt uruchomienia tego tytułu według prezesa G + J Polska ma być porównywalny z nakładami inwestycyjnymi na "Galę".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemek Barankiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / <b>ISB</b>: Gruner+Jahr chce mieć 32-34% poprzez polską edycję 'Glamour'