Najbardziej znanymi markami piwa w Polsce są według Ipsos-Demoskop Żywiec, Okocim, Lech i Tyskie. Najchętniej zaś Polacy piją Tyskie (21%), Żywiec (19%), Lech (12%) i Warkę (12%).
Osoby, które przynajmniej od czasu do czasu piją piwo, stanowią 70% Polaków powyżej piętnastego roku życia, nigdy zaś nie pije piwa 30% osób. Osoby, które codziennie piją piwo stanowią 7% ogółu Polaków powyżej 15 roku życia.
Żywiec i Warka należą do grupy Żywiec, kontrolowanej przez holenderskiego Heinenekena i ma 35,5% udziałów w rynku. Lech i Tyskie to główne produkty Kompanii Piwowarskiej, kontrolowanej przez południowoafrykański koncern SAB z 16,0-procentowym udziałem w rynku detalicznym.
„Ranking ulubionych piw nie do końca pokrywa się z wynikami sprzedaży, co oznacza, że nie zawsze kupujemy to, co pilibyśmy najchętniej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie kilka, a należą do nich przede wszystkim cena oraz dostępność poszczególnych marek” – napisano w uzasadnieniu do wyników badania.
Najczęściej Polacy piją piwo w domu, bez specjalnej okazji (zdarza się to 34% piwoszy) oraz w pubie lub restauracji (28%), a także na świeżym powietrzu, na ławce (25%).