Bank Pocztowy przyjął nową strategię

opublikowano: 22-12-2020, 08:10

Bank Pocztowy przyjął strategię na lata 2021-2024, której celem jest osiągnięcie 40 mln zł zysku netto i 6,5 proc. ROE w ostatnim roku.

Strategia banku zakłada, że 2021 r. zakończy się stratą finansową, a następnie wyniki mają się poprawiać tak, by w 2024 r. zysk netto przekroczył 40 mln zł.

Bank Pocztowy ma pogłębić synergie z Pocztą Polską (poprzez m.in. rozwój powiązanej ze sobą w ramach grupy platformy internetowej i mobilnej, wspólny rozwój oferty dla klientów z segmentu e-commerce, działania ukierunkowane na zwiększenie synergii kosztowych), wzmocnić procesy cyfryzacji i automatyzacji oraz lepiej dopasować i ofertę i wykorzystać potencjał banku w obszarze polityki regionalnej.

- Od 2022 r. zgodnie z przyjętym planem finansowych Bank Pocztowy czeka zdecydowana poprawa wszystkich wskaźników. Wcześniej jednak czeka nas wyzwanie związane z negatywnym wpływem na bank pandemii - chociażby ze względu na mniejszą skalę akcji kredytowej. Odczujemy to szczególnie w przyszłym roku, w którym zanotujemy stratę - tym bardziej potrzebne są nowe ścieżki wzrostu, które pozwolą nam na znaczącą poprawę już w kolejnych latach i wypracowanie 40 mln zysku w 2024 r. Dlatego z jednej strony mówimy o jeszcze większej synergii z Pocztą Polską, między innymi przy tworzeniu nowych kanałów sprzedaży i bogatszej ofercie Banku przede wszystkim w Polsce regionalnej. Z drugiej zaś strony chcemy maksymalnie wykorzystać cyfrowy rozwój Banku do zaoferowania rozwiązań wspierających rozwój usług tego typu w Polsce. Czekają nas także zmiany w samej organizacji i dalsza optymalizacja procesów - komentuje Jakub Słupiński, p.o. prezesa Banku Pocztowego.

Z perspektywy Banku i sektora bankowego negatywne skutki pandemii COVID-19 będą dopiero w pełni widoczne w 2021 r. Dlatego podstawą zmian i transformacji strategicznej Banku będzie skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe. Wśród wyróżnionych pięciu grup celów strategicznych wskazano: orientację na potrzeby klientów, cyfryzację bez wykluczenia, efektywność finansową i operacyjną, skuteczne zarządzanie ryzykiem oraz dostarczanie wartości dla interesariuszy.

Docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5 proc., a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61 proc.. Koszt ryzyka po przejściowym wzroście w 2021 r. powinien w 2024 r. obniżyć się do 1,45 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane