Banki Millennium i Pekao udostępniły wnioski pomocowe dla powodzian

PAP
opublikowano: 2024-10-07 13:07
zaktualizowano: 2024-10-07 13:46

Bank Millennium i bank Pekao wprowadziły możliwość złożenia wniosku o udzielenie bezzwrotnego wsparcia dla kredytobiorców dotkniętych wrześniową powodzią - poinformowały banki w komunikatach prasowych.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pieniądze na wsparcie będą pochodziły z środków zgromadzonych w Funduszu Wsparcia Kredytobiorców (FWK). Środki, którymi dysponuje Fundusz, pochodzą z wpłat banków.

Bank Millennium poinformował, że wnioski o spłatę rat kredytów mieszkaniowych uprawnieni do otrzymania pomocy składać mogą w serwisie internetowym Millenet oraz w oddziałach. W serwisie Millenet wniosek udostępniony został w zakładce "Moje finanse".

Z kolei bank Pekao poinformował, że w celu skorzystania z pomocy wystarczy złożyć wniosek zdalnie za pośrednictwem bankowości internetowej Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay oraz w oddziale banku lub drogą pocztową na adres Banku Pekao: ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw, wsparcie polega na przekazywaniu kredytodawcy przez Bank Gospodarstwa Krajowego z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców kwoty środków pieniężnych z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań kredytobiorcy z tytułu kredytu mieszkaniowego przez okres 12 miesięcy.

Ustawa przewiduje, że Fundusz Wsparcia Kredytobiorców spłaci 12 miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu mieszkaniowego, w przypadku, gdy dom jednorodzinny lub lokal mieszkalny, których dotyczy kredyt mieszkaniowy, zostały uszkodzone lub zniszczone na skutek powodzi i znajdują się na terenie gminy, na której obszarze wprowadzono stan klęski żywiołowej w związku z powodzią we wrześniu 2024 roku oraz utracili, chociażby czasowo, możliwość korzystania z tego domu lub jego części lub tego lokalu.