Bank Handlowy odnotował 59 mln zł skonsolidowanego zysku netto za I kw. 2019 r. Podał też, że gdyby nie obciążenie rekordową składką na fundusz BFG, niemal dwa razy wyższą niż rok wcześniej, zysk wyniósłby 155 mln zł.

„Otoczenie regulacyjne i ekonomiczne w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. stanowiło poważne obciążenie wyniku finansowego sektora bankowego w Polsce i miało istotny wpływ na przewidywalność prowadzenia działalności. W Citi Handlowym skupiliśmy się na realizacji strategii: transformacji cyfrowej, dalszej poprawie doświadczeń klientów oraz tworzeniu nowoczesnych warunków pracy. Po pierwszym kwartale widzę postęp i duże zaangażowanie pracowników” – mówi Sławomir Sikora, prezes Banku Handlowego, cytowany w komunikacie.
Zdaniem prezesa, Bank Handlowy jest na dobrej drodze do osiągnięcia strategicznego celu zwiększenia liczby klientów indywidualnych o 50 proc. do 2021 r. oraz sprzedaży 2 mld zł nowych kredytów detalicznych. Za pośrednictwem kanałów cyfrowych bank sprzedaje o 77 proc. więcej niż rok wcześniej kredytów gotówkowych i o 42 proc. więcej kart kredytowych.
Depozyty indywidualne na koniec marca urosły o 15 proc., a instytucjonalne o 13 proc. (rok do roku). Portfel kredytów był o 11 proc. wyższy niż przed rokiem. W pierwszym kwartale wskaźnik kredytów do depozytów spadł o 1 pkt. proc. do poziomu 64 proc., jednego z najniższych w sektorze. Łączny współczynnik kapitałowy TCR wyniósł 16,2 proc.