Biedronka rozpycha się w MarcPolu

opublikowano: 12-03-2014, 00:00

Portugalska sieć chce kupić część sklepów warszawskiego operatora marketów. Już drugi raz.

Portugalczycy kroją Polaków po plasterku. Jeronimo Martins złożyło w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek w sprawie przejęcia części mienia MarcPolu, który prowadzi 62 markety, głównie w Warszawie.

„Wniosek wynika z porozumienia zawartego pomiędzy Jeronimo Martins Polska a firmą MarcPol. Porozumienie dotyczy możliwego przejęcia przez JMP wybranych sklepów działających obecnie w ramach sieci MarcPol. Pozytywna decyzja urzędu pozwolistronom na dalsze kroki. W przypadku przejęcia sklepy zostaną włączone do sieci Biedronka” — napisało biuro prasowe portugalskiego koncernu w odpowiedzi na nasze pytania. O ile sklepów chodzi, gdzie się mieszczą i ile będą kosztować Portugalczyków — na razie nie wiadomo. Urząd ma dwa miesiące na wydanie decyzji — proces może się jednak przedłużyć, jeśli będzie potrzebował dodatkowych danych rynkowych i informacji, np. od lokalnej konkurencji. Jeśli UOKiK się zgodzi, będzie to już druga transakcja między Biedronką a — MarcPolem.

W 2011 r. do portfela portugalskiej grupy trafiło dziewięć marketów polskiej spółki w Warszawie, Łomiankach i Białymstoku.

Czy można spodziewać się kolejnych transakcji? Marek Czachor, analityk Erste, przekonywał ostatnio, że w związku z niskim zadłużeniem Jeronimo Martins ma potencjał do przejmowania mniejszych sieci. Przedstawiciele spółki są jednak ostrożni — pod koniec lutego Alan Johnson, CFO Jeronimo Martins, przekonywał analityków, że jego spółka żadnych dużych przejęć nie szykuje.

— Konsolidacja musi nastąpić, bo jest zbyt wielu graczy ze zbyt małymi udziałami rynkowymi. My nie będziemy częścią tego procesu. Jesteśmy już bardzo duzi i mamy wystarczająco dużo okazji do wzrostu bez uciekania się do przejęć — mówił Alan Johnson.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane