Bielenda przejmuje markę Miya Cosmetics. Dotychczas była w portfelu TDJ

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2024-02-26 14:15

Bielenda Kosmetyki Naturalne poinformowała, że – przy wsparciu funduszu Innova Capital - przejmie Kanani Europe, producenta kosmetyków Miya Cosmetics. TDJ, który tę markę miał w portfelu, w wyniku transakcji dołączy do akcjonariatu Grupy Bielenda.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jaki jest cel akwizycji i włączenia Miya Cosmetics do grupy Bielenda
  • na czym opiera się strategia rozwoju spółki Bielenda Kosmetyki Naturalne
  • w jakim tempie rosło portfolio produktowe Miya Cosmetics i przychody spółki Kanani Europe
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przejęcie Miya Cosmetics stworzonej przez Kanani Europe rozszerzy asortyment Grupy Bielenda i wzmocni pozycję firmy w Polsce – twierdzi nowy właściciel marki obecnej na rynku od 2016 r. Produkty Miya będą sprzedawane za pośrednictwem wybranych kanałach dystrybucji Bielendy (w kraju i za granicą). Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Naszym wspólnym celem i ambicją jest umocnienie pozycji na rynku wewnętrznym oraz odważne konkurowanie na rynkach globalnych. Aby sprostać wyzwaniom, które się z tym wiążą, musimy stawiać na nieustanny wzrost i budowanie przewagi, którą zapewnia innowacyjność oraz różnorodność produktów, nowoczesne zaplecza laboratoryjne czy zdolności produkcyjne i logistyczne. Wszystko to jest możliwe, właśnie dzięki takim inwestycjom, jak akwizycja Miya Cosmetics. Cieszymy się, że do struktur Grupy Bielenda dołączy doświadczony zespół Kanani Europe z potwierdzonymi rynkowo kompetencjami oraz grono sprawdzonych partnerów biznesowych” – wyjaśnia Marek Bielenda, prezes firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne, cytowany w komunikacie.

Właścicielem spółki Kanani Europe od 2021 r. jest rodzinna firma inwestycyjna TDJ

- Dzięki zaangażowaniu zespołu Kanani Europe oraz wewnętrznych ekspertów TDJ Business Excellence, odnieśliśmy sukces w organicznym rozwoju biznesu, poszerzając ofertę i rozwijając sprzedaż w nowych dla marki kategoriach. Portfolio produktów Miya zwiększyło się dwukrotnie w porównaniu do 2021 r., a przychody spółki w ciągu 2 lat wzrosły o 70 proc. i mają potencjał do dalszego wzrostu. Częścią struktury transakcji jest reinwestycja TDJ w Grupę Bielenda – cieszymy się bardzo na dalszą współpracę z tak doświadczonymi partnerami jak Bielenda oraz Innova Capital – dodał Jacek Leonkiewicz, prezes TDJ.