Blisko 2 mln zł dla Do Rzeczy. Spółka chciała więcej

ON
opublikowano: 2025-06-23 18:36

Spółka Do Rzeczy zakończyła publiczną emisję akcji serii D, pozyskując 1,875 mln zł od 339 inwestorów. To mniej, niż chciała - celowała w 5 mln zł, ale inwestorzy zapisali się na niespełna 40 proc. oferowanych akcji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W ramach oferty dostępnych było do 90 910 akcji serii D. Finalnie zapisano się na 34 094 akcje, co stanowi 37,5 proc. całkowitej puli. Średnia wartość pojedynczego zapisu wyniosła ok. 5 532 zł, a niemal wszystkie zapisy pochodziły od osób fizycznych (337 spośród 339 inwestorów).

Zarząd spółki twierdzi, że emisja cieszyła się dużym zainteresowaniem mimo braku szerokiej kampanii promocyjnej.

– Taka skala zaangażowania przy ograniczonych działaniach marketingowych pokazuje nie tylko zasięg marki Do Rzeczy, ale i siłę społeczności inwestorskiej, jaka wokół niej powstała – komentuje Paweł Śliwiński, prezes Domu Maklerskiego INC.

Zakończona oferta była jedną z najliczniejszych na NewConnect, jeśli chodzi o liczbę inwestorów w ofercie przeprowadzonej na podstawie memorandum informacyjnego. Więcej uczestników miała tylko rekordowa emisja spółki Mentzen.

Spółka planuje debiut na alternatywnym rynku w czwartym kwartale 2025 r.

Analiza demograficzna uczestników emisji wskazuje, że najczęściej były to osoby w wieku 50–69 lat. Mediana wieku wyniosła 60 lat, co zdaniem zarządu świadczy o dużym zaangażowaniu inwestorów z ustabilizowaną sytuacją zawodową, aktywnych społecznie i gospodarczo.