
Firma BMW przekazała, że do 2025 roku . jedna czwarta nowej sprzedaży będzie w pełni elektryczna, a do 2026 r. wzrośnie ona do jednej trzeciej.
Niemiecki producent samochodów potwierdził wstępne wyniki opublikowane w zeszłym tygodniu za rok 2022, w tym 8,6 proc. marży w branży motoryzacyjnej na zyskach przed odsetkami i opodatkowaniem w wysokości 10,6 mld EUR (11,37 mld USD) oraz przepływy pieniężne w wysokości 11,1 mld euro.
BMW podało w środę, że spodziewa się 8-10 proc. marży dla swojego segmentu samochodowego w 2023 r., w porównaniu z ubiegłorocznym celem 7-9 proc. Producent przekazał ponadto, że spodziewa się stabilnego popytu na rynkach premium w 2023 r. pomimo inflacji i rosnących stóp procentowych.
Nicolas Peter, szef finansowy BMW, powiedział, że spodziewa się stabilizacji dostaw energii i chipów, ale nadal przewiduje znaczne obciążenia kosztowe wynikające z wąskich gardeł logistycznych oraz wysokich cen surowców.
BMW planuje utrzymać ceny samochodów na stabilnym poziomie, po latach radzenia sobie z rosnącymi kosztami poprzez przerzucanie ich na klientów.