Wcześniej, fabryka w Oksfordzie, zatrudniająca ponad 3400 pracowników, doświadczyła trudności, gdy BMW ogłosiło przeniesienie produkcji elektrycznych Mini do Chin. Teraz jednak BMW przekazało, że będzie kontynuować produkcję pojazdów spalinowych do 2026 roku, a następnie wprowadzi produkcję nowej generacji elektrycznych hatchbacków Mini Cooper i crossoverów Aceman. Plan zakłada, że od 2030 roku fabryka w Oksfordzie będzie koncentrować się wyłącznie na produkcji pojazdów elektrycznych.
Chociaż ta inwestycja BMW jest krokiem naprzód dla brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, Wielka Brytania pozostaje w tyle za innymi krajami, które przyjmują bardziej odważne podejście do polityki przemysłowej. Inwestycje w brytyjskim przemyśle samochodowym ogłoszone od 2020 roku wynoszą niewiele ponad 6mld GBP, podczas gdy firmy przeznaczyły 72 mld USD dla Ameryki Północnej od czasu uchwalenia przez Stany Zjednoczone ustawy o ograniczaniu inflacji w zeszłym roku.
Sekretarz ds. biznesu w Wielkiej Brytanii, Kemi Badenoch, uważa tę inwestycję BMW za dowód na skuteczność rządowego planu dla sektora motoryzacyjnego. Inne firmy, takie jak Stellantis NV i Tata Group (właściciel Jaguara Land Rovera), również ogłosiły plany dotyczące produkcji samochodów elektrycznych i akumulatorów w Wielkiej Brytanii.
Wartość wsparcia finansowego ze strony brytyjskiego rządu dla inwestycji BMW nie została jeszcze ujawniona, ale wstępne informacje wskazują, że może ono wynieść około 75 mln GBP.