Borys: w przyszłym tygodniu rozpoczynamy tarczę finansową dla dużych firm

  • PAP
opublikowano: 19-03-2021, 12:15

"W przyszłym tygodniu rozpoczynamy tarczę finansową dla dużych przedsiębiorstw. Uchwała w tej sprawie jest podejmowana przez Radę Ministrów "- powiedział w piątek prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.

Fot. MAREK WIŚNIEWSKI
Fot. MAREK WIŚNIEWSKI

Szef PFR pytany w radiu TOK FM o pomoc na najbliższy czas dla przedsiębiorców, których dotyczą obecne obostrzenia pandemiczne wskazał na wsparcie dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. "Przed chwilą zakończyliśmy tarczę finansową. Jestem przekonany, że ona zbudowała bufor finansowy wśród 45 tys. firm z tych branż w perspektywie końca kwietnia" - mówił.

"W przyszłym tygodniu rozpoczynamy tarczę finansową dla dużych przedsiębiorstw. Właśnie uchwała w tej sprawie jest podejmowana przez Radę Ministrów" - wskazał donosząc się do pomocy w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

Przypomniał, że będą pożyczki zarówno płynnościowe, jak i preferencyjne, "które umożliwią rekompensatę firmom strat za okres listopad - marzec". "Czekamy, niestety, (...) na zgodę Komisji Europejskiej, wniosek wysłaliśmy w listopadzie, pierwsze pytania dostaliśmy na przełomie stycznia-lutego" - dodał

Borys pytany o to, czy nie warto już wnioskować o kolejne rozwiązania pomocowe dla firm, bo lockdowny są na razie przedłużone a nie znoszone, powiedział: "Przedłużamy te programy, umożliwi nam to potencjalnie - jeżeli rząd podejmie taką decyzję - działanie". Zaznaczył, że proces zgód Komisji Europejskiej trwa "zdecydowanie zbyt długo". "Komplikuje nam udzielanie sprawnie tego wsparcia" - powiedział.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla dużych firm to ok. 25 mld zł wsparcia i uelastycznienie zasad programu dla firm zatrudniających od 250 pracowników z obrotem powyżej 50 mln euro; aktualizacja warunków i wydłużenie istniejącego programu oraz wprowadzenie nowej wersji pożyczki preferencyjnej, z nowym okresem szkody COVID-19 do 31 marca 2021 r.

Kwoty subwencji wypłacane w Tarczy PFR 2.0 są zbliżone do tych, które wypłacano w ubiegłorocznej edycji Tarczy PFR 1.0. Średnio 81 tys. zł otrzymywały mikrofirmy; małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymywały 530 tys. zł.

Subwencja finansowa PFR w ramach Tarczy 2.0 będzie miała charakter bezzwrotny po spełnieniu przez przedsiębiorcę określonych warunków. W przypadku mikrofirm spadek obrotów to minimum 30 proc. w okresie kwiecień-grudzień lub w IV kwartale 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Kwota subwencji zależy od wielkości spadku przychodów: 18 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60 proc., 36 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60 proc. Maksymalna kwota finansowania dla mikrofirm to 324 tys. zł. Będzie możliwość umorzenia do 100 proc. w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane