Budowa obwodnicy zbliża się do końca

Adam Brzozowski
opublikowano: 2003-07-18 00:00

Na 25 lipca zaplanowano oficjalne otwarcie 8- kilometrowej obwodnicy Białobrzegów stanowiącej fragment trasy E-7.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kończy realizację obwodnicy Białobrzegów (woj. mazowieckie). Jej oficjalne otwarcie zaplanowano na 25 lipca. Wówczas oddany zostanie do użytku nowy, szerszy most na Pilicy, a tym samym rozwiązany zostanie problem wąskiego gardła, utrudniającego przejazd przez Białobrzegi. Jednak zakończenie całości inwestycji ma nastąpić dopiero 18 sierpnia, kiedy zakończy się modernizacja nawierzchni na zjeździe w kierunku Warszawy oraz zostaną wykonane prace porządkowe oraz oznakowania poziome i pionowe.

Inwestycja rozpoczęła się latem 2001 r. Zgodnie z umową, zawartą przez GDDKiA oraz konsorcjum firm Budimex-Dromex i Zakładu Budownictwa Mostowego Przedsiębiorstwo Państwowe, miała zakończyć się po 25 miesiącach — 30 czerwca 2003 r. Według Andrzeja Pawelca, nadzorującego inwestycję ze strony GDDKiA, obecne opóźnienie nie jest problemem.

— Okazało się, że warunki gruntowo-wodne w zalewie Pilicy są bardzo trudne, co przysporzyło nieco trudności wykonawcom prac, w tym części z 60 firm podwykonawczych — mówi Andrzej Pawelec.

Dodaje, że trudności, nie wpłynęły na koszt przedsięwzięcia. Wartość kontraktu nie została przekroczona i wynosi110 mln zł. Przedsięwzięcie finansowane jest z budżetu państwa oraz ze środków Banku Światowego.

Obwodnica Białobrzegów jest częścią drogi nr 7 — Warszawa-Kraków-Chyżne, którą na odcinku Radom-Grójec GDDKiA ma zmodernizować w latach 2005-06. Obecnie wykonywane są projekty trzech odcinków modernizacji: z Białobrzegów do Jedlińska, z Grójec do Białobrzegów oraz obwodnicy Grójca. Koszt podniesienia standardu siódemki szacuje się na kilkaset milionów złotych. Realizacją inwestycji zajmie się warszawski oddział GDDKiA.