Budowniczy polskiego e-auta odchodzi po trzech miesiącach

Przemek Barankiewicz
aktualizacja: 03-05-2017, 13:54

Krzysztof Kowalczyk nie zarządza już spółką ElectroMobility Poland, która z ramienia rządu ma kierować budową polskiego e-auta. Doświadczony start-upowiec decyzję ogłosił i uzasadnił w serwisie Linkedin.

- Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP - oświadczył Krzysztof Kowalczyk.  

Krzysztof Kowalczyk
Zobacz więcej

Krzysztof Kowalczyk

Fot. WM, Puls Biznesu

ElectroMobility Poland jest spółką stworzoną w październiku przez PGE, Tauron, Eneę oraz Energę, które objęły po 25 proc. z 10 mln zł kapitału akcyjnego. Spółka - wedle zapowiedzi Mateusza Morawieckiego - ma być kołem napędowym polskiej motoryzacji i dołożyć niejedną cegiełkę do wizji miliona samochodów elektrycznych nad Wisłą w 2025 r. W styczniu Krzysztof Kowalczyk został jej dyrektorem zarządzającym, a formalnym prezesem jest Maciej Kość.  

- Najważniejsze na początek to przełamać barierę niemożności otaczającą ideę polskiego samochodu elektrycznego (…) samochód elektryczny możemy już budować - z komponentów dostępnych na rynku. Cała sztuka w tym, by budując mocną, polską markę w tym obszarze, doprowadzić do produkcji innowacyjnych komponentów przez rodzimą branżę automotive. A innowacje nie muszą być tylko w sferze podzespołów - zaznaczał Kowalczyk w lutym w "Pulsie Biznesu", w swoim pierwszym wywiadzie w nowej roli. 

Po trzech miesiącach w pożegnaniu trudno dostrzec powyższy optymizm, choć Kowalczyk przyznał, że projekt „pozostaje niezwykle ważnym ogniwem strategii rozwoju Polski". 

Karierę w EMP Kowalczyk zakończył rozpisaniem konkursu na nadwozie małego elektrycznego auta miejskiego. W piątek przed weekendem majowym ogłoszono skład jury tego konkursu, w którym znaleźli się m.in. dziennikarze TVN Turbo i dyrektor marketingu Ringier Axel Springer Polska. Tego samego dnia menedżer rzucił papierami.  

Były już CEO spółki przez lata aktywnie działał na rynku venture capital i innowacji. Budował m.in. fundusz HardGamma Ventures (HGV), znany z inwestycji choćby w Showroom (przejęty przez Burdę) czy Inteliclinic (producent maski Neuroon), ma za sobą także m.in. pracę w McKinsey.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemek Barankiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Budowniczy polskiego e-auta odchodzi po trzech miesiącach